7 maanden, 15 dagen en 6 kilo verder.. - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu 7 maanden, 15 dagen en 6 kilo verder.. - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

7 maanden, 15 dagen en 6 kilo verder..

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

05 April 2011 | Argentinië, Córdoba

Pff maandagmorgen, de week begint weer en dat betekend: geen zin, moe, IK WIL SLAPEN haha
Ik denk dat iedereen dat wel kent, al moet ik zeggen dat ik daar steeds meer last van krijg als ik denk aan: school. Mijn dagen zien er nu zo uit: 8 uur opstaan, naar spaanse les, meteen door naar school, in een pauze van 15 minuten mn middageten naar binnen werken en dan tot 18.15-18.30 op school zitten (lezen, want het boeit niemand iets wat ik doe), naar huis met de bus of auto, 19.30 thuis en 20.30 eten en dan gaat het hele huis naar bed.. geen tijd om te sporten of wat dan ook en ondanks dat ik behalve spaanse les niets doe op school blijf ik moe..
We zijn nu (weer) aan het kijken of we er iets aan kunnen veranderen, de optie is nu om ‘helping teacher’ te worden bij de British school van Córdoba. Dan zou ik hier elke middag heen gaan, tot niet te laat zodat ik na die tijd nog kan sporten. Vanmiddag gaat mijn moeder met de directrice praten, maar ze waren al wel erg enthausiast.

De week nadat papa en mama weg waren, was ik echt even toe aan rust. Dit was 4 dagen en toen begonnen alle leuke dingen weer: Weekend met alle exchangers, weekendje carlos paz, weekendje Punta del este, shirts maken met alle exchangers etc. Alleen maar leuke dingen dus!

Punta del Este
Dit is na Montevideo de grootste stad van Uruguay. Een onwijs moderne stad met veel hoge flats. De stad ligt in een punt, aan de ene kant de kant met golven en wind en de andere kant rustiger en warmer. Ik ben naar beide stranden geweest. Ondanks de bewolking een lekkere tijd gehad en weer lekker bijgekleurd. Al vrees ik dat ik niet zo gekleurd terug ga komen aangezien de herfst is begonnen, het steeds vaker regent en er meer bewolking is.. maar ik heb in ieder geval alvast een mooi kleurtje :D

Verder zijn we met alle exchangers shirts aan het maken. Met Heleen samen regelen we alles, van de shirts maken tot het opdrukken en van het disign tot de financien haha. Echt super leuk om te doen en als ze klaar zijn zullen er zeker foto’s komen. (https://picasaweb.google.com/Dekker.Annette)
Dit weekend zal mijn trui van school klaar zijn, want ook met school hebben we een eigen trui ontworpen, deze is niet zo spectaculair als die van de exchangers maar alsnog wel super vet met mijn naam en alles erop.

Oww en we wisten denk ik allemaal wel dat Argentinie niet zo veilig is als Nederland, maar daar heb ik me nooit druk om gemaakt en dat doe ik nog steeds niet en dat zouden jullie ook niet moeten doen. Maar helaas ben ik 2 weken geleden wel mijn telefoon kwijtgeraakt.. Er werd meteen al geroepen: die is gestolen, en naja dat lijkt ook wel het voor de hand ligendste.. Ik weet niet meer hoe het kon gebeuren maar voor dat ik de rij in ging om uit te gaan had ik hem nog en toen ik binnen was niet meer.. Ik baal natuurlijk als een stekker..

Voor komende weken staat gepland: het weerzien van een aantal Rotariens en diens vrouwen, dagjes met exchangers, hopelijk beginnen bij British en sporten!
Kwam erachter dat dat sporten wel even nodig is aangezien er wat er in de titel staat echt waar is.. ): Krijg je van al die heerlijk taarten, Asados, ijs en dulce de leche...

Lieve lezers, ik wil jullie ten eerste alvast even bedanken voor het lezen, ik vind het heerlijk om zo af en toe even ‘mn hart te luchten’ en alles even op ‘papier’ te zetten. Maar als jullie nou nog vragen hebben of ergens iets meer over willen weten, dan hoor ik dat graag (: Dit kan zijn over cultuur, natuur etc etc!!

Tot snel weer
Liefs en een Dikke kus
Annette

  • 06 April 2011 - 01:49

    Emma:

    He Annette!
    Leuk om weer wat van je te lezen, blijf positief meid :) ga je ook op Noordreis? xxx

  • 06 April 2011 - 16:42

    Eric En Marjon:

    Ha die Annette....................
    Bedankt voor al je ervaringen weer!! Leuk om te lezen!
    Je weekenden zijn dus op het moment leuker dan de schooldagen. Maar daar komt dus snel verandering in als het mee zit. We hopen het voor je!!
    Hier wordt het steeds iets warmer. Afgelopen zaterdag hadden we boven de 20 graden zomaar ineens................
    Wel lekker om weer buiten te eten b.v.
    Jij maak er nog weer wat van en geniet van de leuke dingen dubbel!!
    Tot gauw,
    Liefs van ons

  • 06 April 2011 - 18:03

    Jacko:

    Dag Zusje,

    Gelukkig kan ik vaststellen dat je wel weer wat beter Nederlandsch kan typen, en eindelijk een weblog van normaal leesformaat.

    Maar 1 ding kwam ik niet uit, hoe de titel van je bericht past bij de tekst: Die 7 maanden, 15 dagen en 6 kilo verder. Heeft dat te maken met aftellen op ze Argentijns, afgelopen weekend had je het namelijk over 7 maanden, 7 dagen én 7 KILO verder. Dat moet je ons dus toch nog maar eens uitleggen.

    Verder hebben we vandaag je kaart(en) ontvangen.

  • 06 April 2011 - 18:41

    Annette:

    @ Emma, dat ga ik zeker, maar ik hoorde dat de groepen gemixt zijn, wanneer ga jij, ik 8 mei!
    @mijn geliefde broertje, het was gewoon iets waar ik achter kwam dat ik nu al zoveel verder was.. en die 7 kilo is 6 geworden dusja dan kan ik dat ander moeilijk gaan zeggen he :)
    Top, wat snel, mag je ze nu nog gaan uitdelen

  • 06 April 2011 - 18:46

    Tante Yvonne :

    Hoi Annette, leuk weer wat over je te lezen. Jammer van je mobiel. Heb je hem alweer terug of..........? Geniet er nog maar van want voordat je het weet kom je weer terug. Een ervaring rijker en een taal onder de knie gekregen. Mooi gedaan hoor. Hier in Nederland wordt het ook een beetje warmer. groetjes, Saludos a todos

  • 07 April 2011 - 09:10

    Loes:

    Hee Annette!
    Wat leuk om weer wat te lezen! Heb je foto's ook weer bekeken en het ziet er heeel gezellig uit! Veel succes nog en ik wacht op je volgende blog!
    LiefsXx

  • 07 April 2011 - 14:06

    LIES!:

    6 kilo annettte?!! wat ben jij allemaal aan het eten :P?? wat leuk dat je naar punta del este, barbara is daar ook heen geweest. en nog een heel belangrijk vraagje, wanneer kom ik jou bezoeken?! heeeeeell belangrijk! het wordt tijd aftellen nu.. :( dus ENJOY!! besitooo lies

  • 07 April 2011 - 15:05

    Gerard En Connie:

    Hoi Annette,

    Leuk weer eens iets van je te lezen.
    Dus op school verveel je je?
    Nou misschien komt er nu nog wel wat leuks op de Britsch school.
    Dan gaat de dag ook snel om.
    Jij gaat de herfst in en wij hebben hier een heel mooi voorjaar met veel bloemen en weinig regen.
    Dus wij zijn tevreden als het nog tot juni aanhoud.
    Nog even volhouden het is zo juli.

    Dikke kus,

    Gerard en Connie

  • 07 April 2011 - 17:36

    Heleen:

    De spelfouten worden al meer haha!
    ik wil nog wel even wat meer informatie over die school want daar wist ik helemaal niks van, wij zien elkaar dit weekend! en met de shirts komt het helemaal goed <3

  • 11 April 2011 - 18:59

    Eric En Marjon:

    Ha die Annette......

    Bedankt voor je kaart!!!
    Erg leuk.................................

    Liefs Eric en Marjon

  • 12 April 2011 - 09:22

    De Postbode:

    Graag gedaan Eric en Marjon

    Groetjes, postbode Jacko

  • 14 April 2011 - 20:56

    Jannica:

    Leuk verhaaltje weer meid! Na 7 maanden maak je nog steeds de meest geweldige dingen mee! Hoorde van Jacko dat het is gelukt met de British school! Top ben benieuwd hoe je het daar zult hebben!
    Geniet! xxxx

  • 16 April 2011 - 06:44

    Coby En Jack:

    Wat een leuke foto's van je klas! De hollandse appeltaart ziet er geweldig lekker uit - willen wij thuis ook wel eens proeven.
    Veel liefs

  • 17 April 2011 - 17:18

    Mirjam:

    Heee Annette,

    Leuke foto's met je klas. Mooi afscheid zo. Leuk dat je nu op de British school gaat helpen zo sluit je je jaar leuk af.
    Die appeltaart ziet er heerlijk uit!
    IK heb nog een lekker en makkelijk recept voor je van kokoskoek. Hier komt die: 180 gr. (basterd)suiker, 2 eieren, 50gr. zelf.r.bakmeel, 125 gr. kokos. Alles mixen en in ingevette springvorm doen. Oven 160 gr. en 40 min. bakken!
    Geniet van je laatste 3 mnd. We sprken elkaar vast weer op skype.
    Liefs, dikke kus Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: