Last but not least - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu Last but not least - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

Last but not least

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

11 Juli 2011 | Argentinië, Córdoba

Donderdag 14 juli 2011 om 16.55 zal mijn tijd in dit prachtige land erop zitten. Na een jaar vol feestjes, eten, nieuwe mensen ... en het belangrijkste: ongelovelijke ervaringen, zal ik terugkeren naar het net zo prachtige Nederland. Hier zal ik Vrijdag rond half 7 savonds aankomen.
Maar het zit er nog niet op, ik heb nog 3 hele mooie dagen te gaan. Het jammere is alleen dat deze voor een groot gedeelte in het teken staan van afscheid nemen. Ik heb nu pas echt door hoeveel vrienden ik erbij heb gekregen en hoe belangrijk vele van hen voor mij zijn geworden.

Ook de afgelopen weken heb ik zeker niet stil gezeten. Na de noordreis begonnen de afscheidsfeestjes. Dit was niet gemakkelijk, maar mijn afscheid leek nog zo ver weg dat ik er vooral van genoten heb, laatste keer zien van de exchangers. Zij zijn namelijk een heel belangrijk deel van mijn exchange geweest. Het blijft namelijk altijd lastig uit te leggen wat je voelt, met hun had ik dat niet. Je zegt 1 woord en je weet gewoon dat zij begrijpen wat je bedoelt. Hoe lief iedereen ook is om te zeggen ‘ik begrijp wat je voelt’ en wat ook zeker op prijs gesteld wordt, zal je pas echt weten hoe het is als je het zelf beleefd hebt. Ook wordt er al veel gevraagd: “Hoe was je jaar” en mijn antwoord komt dan niet veel verder als “Geweldig”. En dat was het ook zeker maar er is zoooooveel meer, zoveel meer dat ik niet weet waar ik zou moeten beginnen. Ik zal je vertellen over de mensen die ik heb leren kennen, de taal, school, uitgaan en de mooie reizen die ik heb gemaakt. Maar geloof mij, het hele verhaal duurt een jaar. Een jaar wat je moet beleven. Dus als je ooit de kans hebt een jaar op reis te kunnen gaan : DOEN. Het is het zo waard!! Het maakt echt niet uit of je nou in Argentinie, China of Belgie zit. De ervaring zal nooit van je afgepakt worden.



Na zoveel gereis door Argentinie, had ik bijna alles gezien wat dit land te bieden heeft. Als miste er nog 1 plek. Buenos Aires. Mijn argentijnse moeder zei “je kan niet weggaan uit Argentinie zonder Buenos Aires te hebben gezien”. Dus daar ging ik 9 juni samen met mijn zusje Majo en mijn nichtje Jose met de bus naar Buenos Aires. De stad van de tango. Na een reis van 9 uur werden we op het station opgehaald door mijn nicht Agustina, bij wie wij die 3 dagen ook zouden blijven slapen. Buenos Aires is een hele mooie stad, niet te vergelijken met de rest van Argentinie. Het is een grote, schone stad. Eigenlijk wel te vergelijken met de grote steden uit Europa. Ik heb er echt een heerlijke tijd gehad, heb plekken bezocht als het graf van Evita, het Teather Colon, het Roze huis (het overheidshuis van Arg) en de Nederlandse Ambassade. Het was echt een heerlijk weekendje uit!!

Vorige week is de Argentijnse wintervakantie begonnen. Maar voor die tijd moest er afscheid genomen worden op el British school. Ondanks dat ikd aar misschien maar 3 maanden heb gewerkt is er een hechte band ontstaan. De laatste dag voor de schoolvakanties stond in het teken van Songfestival. Alle klassen hadden een liedje voorbereid en die werd dan met choreografie opgevoerd voor de ouders. Ook wij als Helping teacher kregen de eer te zingen. Voor deze gelegenheid had 1 van de meiden het liedje “I dont wanna lose your love tonight” uitgekozen. Deze werd begleid door een gitaar. Gaf een leuk sfeertje.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de berichtjes die jullie mij het afgelopen jaar hebben gestuurd. Misschien heb ik niet altijd even regelmatig geschreven toch was het altijd een genot een verhaaltje te schrijven! Ik hoop jullie allemaal snel weer te zien!

Dikke knuffel
Annette

  • 11 Juli 2011 - 21:49

    Leonne:

    Geniet nog van je laatste dagen daar en een hele goede reis naar huis! xx

  • 11 Juli 2011 - 23:01

    Jos En Tiny V.d.Laan:

    Waauw, wat een mooi jaar heb jij gehad, Annette, zo juist je laatste foto's bekeken, geweldig weer, de ene foto is nog mooier als de andere, Buenos Aires, krijgen we hopelijk ook nog te zien.
    Annette, wij hopen dat je goede terugvlucht hebt, zonder vertragingen, want als je dan toch eenmaal naar huis moet, wil je dat eigenlijk zonder oponthoud.enn als je dan thuis komt zal je best wel een jet leg hebben,dus neem je rust als je weer thuis bent, en zoek zogauw mogelijk je dagelijkse ritme weer.
    Annette, het waren hele mooie verhalen van jou vanuit dat mooie land, Argentinie

  • 12 Juli 2011 - 03:48

    Jack En Coby:

    Ook wij zijn aan het aftellen om je weer op Schiphol af te halen. En ook voor ons was het een onvergetelijk jaar: het meebeleven van al jouw ervaringen en natuurlijk niet te vergeten ons bezoek aan jou en jouw land met al zijn vrienden!
    Lieve meid, een hele goede en vooral veilige reis gewenst en tot vrijdag!

  • 12 Juli 2011 - 06:59

    Marjon En Eric:

    Hoi Annette,

    neem de laatste dagen nog even heel goed op in je geheugen en je gevoel.... je zult weer een tijdje in NL moeten rondhangen.... :-) misschien maar goed ook, want zelfs na een jaar zijn ze er in heel dronten nog niet aan gewend !
    hele goede reis, en we zijn erg benieuwd naar je verhalen, en nu in 'live'-vorm !

  • 12 Juli 2011 - 13:01

    Jacko:

    @ Marjon en Eric
    Maar wij willen er maar al te graag aan wennen hoor, Annette kan haar ticket vast nog wel omzetten in een retourtje.
    Nu moet ik weer alles uit haar kamer opruimen: ik gebruikte het lekker als opberghok voor bureau's, bureaustoelen, dozen, studieboeken enz. enz. En nu moet ik dat allemaal weer in mijn kamer terugproppen. Allemaal heel lastig hoor...

  • 12 Juli 2011 - 13:25

    Tante Anne-Marie :

    Leuk om je verslagen te lezen.
    Een heel jaar niets van je gehoord.
    Ik hoop maar dat je je eigen familie niet vergeten bent.
    Wanneer kom je je fotoos laten zien?
    Engeland is voor jou nu wel erg dichtbij.
    Ik hoop dat je dit berichtje ontvangt, want zo goed ben ik nog niet op de computer.
    Met de jongens en Annouke gaat het goed.De jongens hebben net hun examens achter de rug.Annoukes zwangerschap verloopt tot nu toe goed.


  • 12 Juli 2011 - 17:36

    Jacqueline En Eelco:

    Hallo Annette, geniet nog van de laatste loodjes en we zijn zeer benieuwd naar de verhalen en de belevenissen. Alvast een hele goede reis gewenst en tot in Nederland!!!

  • 13 Juli 2011 - 12:31

    Gerard En Connie:

    Hoi Annette,

    Bedankt voor al je mooie reisverhalen, foto's en belevenissen wij hebben ervan genoten.
    Geniet nog even van de laatste dagen in Argentinia en een goede reis weer naar het koude Nederland (vandaag) misschien wil je wat warmte meenemen.
    Tot gauw,
    Gerard en Connie

  • 13 Juli 2011 - 14:50

    Greetje:

    Hoi Annette,
    Morgen een hele goede reis terug naar de Oudebosweg.
    Tot vrijdag!

  • 17 Juli 2011 - 08:44

    Mirjam:

    Hay lieve Annette,

    Na veel vertragingen mag je nu echt naar Nederland.
    Leuk om je weer te zien in Dronten!
    Ik heb genoten van al je verhalen, foto's en de leuke gesprekken op skype. Eigenlijk was je dan niet zo heel ver weg.
    Jacko is ook weer blij dat je terugkomt hoor. Hij ziet er de laatste dagen een stuk beter uit, nu hij weet dat de kamer naast hem weer bezet wordt!
    Tot gauw.

    Dikke kus,
    Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: