Nieuw begin - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu Nieuw begin - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

Nieuw begin

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

17 April 2011 | Argentinië, Córdoba

Ik weet dat het niet lang geleden is sinds mijn vorige weblog maar wou jullie graag even op de hoogte brengen van de stand van zaken :)

Ik heb afgelopen woensdag uiteindelijk afscheid genomen van mijn klas 6B. Dit omdat ze me na een x aantal weken van bellen, mailen en blijven aandringen me uiteindelijk toestemming gegeven hebben om bij de britse school in Córdoba te gaan ‘werken’ (helpen) als hulp lerares.
Maar eerst natuurlijk het afscheid van mijn geliefde klas. Ondanks dat ik niet echt onwijs close vrienden ben geworden met ze, blijven het schatten en ga ik ze zeker missen. Ik had voor ze een soort appelkoek gemaakt en die werd zeer gewaardeerd. De hele dag werden er foto’s genomen en had iedereen het er over dat ik weg ging. Aan het eind van de dag wordt zoals altijd de Argentijnse vlag naar beneden gehaald. Dit keer vertelde de directrice over wat ik de afgelopen tijd gedaan heb en dat ik nu weg ging. Toen ze uitgesproken was en me de pin van de school had overhandigd begon de hele school voor me te zingen. Echt super lief!!

Donderdag was mijn eerste dag op de britse school. Ik begon om 2 uur. Eerst de andere leraressen leren kennen en wat posters gemaakt en toen kon ik beginnen met de 1e klas.
Wat ze doen op dit instituut (dat voor naschoolse engels les is) is dat elk klasje wisselend 50 minuten een lerares of hulp lerares heeft. De lerares is er om uit te leggen en de hulp lerares om de opdrachten met de kinderen te maken. De kinderen zijn tussen de 6 en 18 jaar oud.
Aangezien ik maar voor korte tijd hier zal zijn, minderjarig ben en niet geregistreerd kan worden, krijg ik geen eigen klas maar wordt ik gewoon ingezet waar ze me nodig hebben en vooral naast een andere hulp lerares.
Ik begon de dag met een groepje van 12-jarige jongens die vele malen liever gingen voetballen dan engels leren, daarna een groepje van onwijs drukke 8-jarige en daana een groepje van 14-15-jarige pubers haha. Allemaal super verschillend maar ik heb het echt naar mn zin gehad.
Ik sloot af met een gesprek met de 2 directrices en de vrouw die leiding heeft over de ochtend klassen. Ook zij waren enthausiast en hebben me gevraagd of verder ook voorleesuurtjes wil geven en presentaties over Nederland en het nederlandse schoolsysteem. Om eerlijk te zijn voel ik me best vereerd.

Afgelopen weekend hebben we de verjaardag van mijn Opa gevierd met de hele familie, wat zoals erg gezellig is en daarna zijn we uitgeweest. Dit alles was een erg geslaagde vrijdag.
Zaterdag had Majo een voetbalwedstrijd, laten we het maar niet over de eindstand hebben haha. Maar ze hebben me gevraagd of ik met hun mee wil spelen. Dus dat is mijn plan vanaf nu om elke vrijdagavond te gaan trainen en zaterdags wedstrijden te spelen. En verder maandag en vrijdagochtend te gaan hardlopen en misschien in de avonden nog naar de sportschool. Of het er echt van komt dat weet ik nog niet, maar de ideen zijn er in ieder geval haha.

Ow en het laatste nieuws: Greta (mijn gastzusje van mijn 1e gezin) komt in januari 2012 naar Nederland toe op uitwisseling :D

Volgend weekend heb ik paas weekend van de kerk en dat weekend daarna is het natuurlijk Koninginnedag en ook hier gaan we dat groots vieren :D
Ben beniewd naar jullie verhalen :)
Liefs

p.s. foto's staan natuurlijk weer op picasaweb

  • 18 April 2011 - 01:09

    Hanne:

    Klinkt echt super leuk, goed dat je koninginnedag ook in Argentinie gaat vieren, ik doe t hier in Canada ook dus we verspreiden ons cultuurtje goed uit :P

    Veel plezier de laatste maandjes en tot in NL!!!

    xx

  • 18 April 2011 - 06:41

    Eric En Marjon:

    Ha die Annette,

    Dat is heel snel weer een leuk verhaal, we waren ook wel benieuwd hoe het was afgelopen met wel/niet naar de Britisch school. Onze neefjes zijn er jaren lang naar toe gegaan in Bucarest en Budapest. Leuke uitdaging voor je!!! Geniet ervan.................
    Wij gaan donderdag naar Dronten. Samen met jou ouders en broer en genodigden naar de Mattheus. Gaan we van genieten. Jij fijne paasdagen en tot schrijfs. Heel veel groeten van ons...................................

  • 18 April 2011 - 10:56

    Jacko:

    He Annette,

    Eindelijk een weblog van formaat, top!
    Maar een ding moet je mij even uitleggen. Naar school gaan is 3 kwartier keten en nog 5 minuten 'nuttige' dingen doen. Maar wat is -'werken' (helpen)- dan? Soort van rentenieren zeg maar??

    Ow ja, even over cultuur gesproken: a.s. donderdag heeft papa (samen met anderen) de Matthäus Passion georganiseerd, en daar ga ik ook heen. Ja je leest het goed, Jacko gaat vrijwillig J.S. Bach luisteren. En toevallig had ik Eric (diezelfde als hierboven gereageerd heeft) aan de telefoon, en toen ik zei dat het 3 uur duurde, kwam ik pas zaterdag achter, werd het ineens stil aan de andere kant van de lijn(weet niet of dit opzettelijk was of dat het aan de verbinding lag...). Maargoed, dat belooft dus wat!

    Veel plezier met Engels praten, maar verleer je Nederlands en Spaans niet.

    Groetjes Jacko

  • 18 April 2011 - 11:26

    Corine:

    Hoi Anette,
    Wij gaan donderdag ook en nemen misschien wel een rolletje pepermunt mee voor Jacko. Als er 12 in zitten kan hij er ieder kwartier één nemen en kan hij in ieder geval zeggen dat hij cultureel bezig is geweest. Stoer dat je gaat voetballen!! Dat belooft wat als je dat in Argentinie gaat leren. Ligt je oranje t-shirt al klaar? Jammer dat de HEMA tompoucen niet makkelijk te versturen zijn. Veel plezier maar weer en geniet overal met volle teugen van want het zal nu wel snel gaan. Veel groeten van de Stobbenweg.

  • 19 April 2011 - 15:52

    Mirjam:

    Hee Jacko,
    Ik viel bijna van mijn stoel toen ik las dat jij naar de Mattheus P. gaat. Misschien ga je die Noorse zangeres van je pa ook nog eens waarderen!?
    Neem in i.i.g. een studieboek mee mocht je je toch gaan vervelen. Bamse vindt het misschien ook wel leuk zo onder de mensen.
    Groetjes,
    Mirjam

  • 19 April 2011 - 15:59

    Mirjam:

    Hoi lieve Annette,
    Leuk dat je al weer een stukje geschreven hebt. Het onderwijs lijkt me in Argentinië wat minder georganiseerd. Krijg je je diploma/rapport daar bij de waspoeder?
    Misschien kan jij op de Britse school nog wat op poten zetten en wie weet breng je ze door je presentatie over het Nederlandse onderwijs op nieuwe ideeën/gedachten.
    Geniet van je lesgeven en nog even lekker feesten voordat je weer naar Nederland komt.

    Lieve groet,
    Mirjam

  • 25 April 2011 - 15:48

    Leonne:

    Klinkt erg leuk allemaal! Blij dat je het naar je zin hebt op je nieuwe school, maar wel jammer dat je weg bent op je oude school. Ook lekker bezig met sporten zo te lezen... misschien kan je mij stimuleren om daar ook iets meer aan te gaan doen :) Help! hahaha Nog veel plezier in de laatste maandjes, genieten!

  • 25 April 2011 - 22:18

    Annette:

    Hahah iedereen bedankt voor de reacties!!
    @ Leonne, helaas is dat van dat sporten niet helemaal gelukt zoals ik dat wou, maar wel 2x hardlopen per week! ow en heel veel lopen per dag :P

  • 29 April 2011 - 15:48

    Gerard En Connie:

    Fijn weer een berichtje van jou te lezen. Wij hopen dat het je bevalt op de Britisch School.
    Fijne Koninginnedag en dat zal het hier wel worden want het is prachtig weer.
    Ga je nog meer op reis?

    Dikke kus van ons.

  • 04 Mei 2011 - 19:34

    Mirjam:

    Ha lieve Annette,

    Heb je er al zin in om aan je reis naar het noorden te beginnen?
    Ik wens je heel veel plezier en geniet van de cultuur en natuur!

    Liefs,
    Mirjam

  • 22 Mei 2011 - 19:43

    Jeannet:

    even je verslag gelezen , ben dus weer op de hoogte.
    , leuk hoor. bij ons staat alles weer redelijk op zijn plaats. je zult het straks wel zien groetjes jeannet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: