Het Begin! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Annette Dekker - WaarBenJij.nu Het Begin! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

Het Begin!

Door: DekkerAnnette

Blijf op de hoogte en volg Annette

11 Mei 2010 | Nederland, Dronten

Lieve iedereen,
Bij deze wil ik jullie verwelkomen op mijn weblog voor het komende jaar.
Ik zal eerst bij het begin beginnen. Het begon allemaal lang lang geleden toen, ik weet niet precies meer hoe, op het idee gebracht werd om na mijn Havo een jaar op uitwisseling te gaan. Ik wist via mijn ouders dat dit mogelijk was via de Rotary.
Toen wij in augustus 2008 een gastzus (mijn allerliefste Flor) uit Argentinië mochten ontvangen, kon ik van dichtbij meemaken hoe het is om een jaar in een ander land te wonen, een nieuwe taal, cultuur te leren en vooral veel vrienden te maken. Dit was een geweldige ervaring, niet alleen voor de exchangers maar als gastgezin was dit ook super leuk!

Nadat ik in september mijn eerste opgave formulieren in heb gestuurd ging het allemaal eigenlijk best snel. Na het doorkomen van de selectiedag kregen we een uitnodiging voor een oriëntatieweekend in Apeldoorn met alle pre-bounds (degene die volgendjaar op uitwisseling gaan). Dit was een ongelovelijk gezellig weekend. Maar ondertussen moest iedereen ook Application forms invullen, een aardig boekwerkje, waar vanalles in stond van een verklaring van school tot die van de tandarts. Ook moesten we laten weten naar welke drie landen wij het liefste toe wilden. Voor mij waren dit: Argentinië, Mexico en Chili (allemaal Spaans-talig). Nadat de Application forms op de post waren gedaan was het een tijd van afwachten... Uiteindelijk was het, na bijna 3 maanden, 27 maart 2010 zover: De Definitieve bestemmingen werden ons bekend gemaakt:D. Dit was vooral een hele spannende dag, na wat toespraken was het uiteindelijk zover.
Ik ga naar..........ARGENTINIË!!!!!
Ik was echt ontzettend blij, mijn dag kon echt niet meer stuk!
Maar ook nu kwam weer een tijd van wachten... Driemaal daags bekeek ik mijn mail om te zien of ik al bericht had van iemand uit Argentinië... en 30 april was het zover, ik kreeg een kort mailtje van een meisje: Tania Nirich, die mij vertelde dat zij volgend jaar mijn gastzusje zou zijn! Ook dit was weer een geweldige dag, ik heb haar meteen terug gemaild en haar overladen met vragen over haar en haar familie! Hier een paar weetjes:
Ik kom in de stad Cordoba (midden Argentinië) te wonen, hier woon ik samen met mijn 16-jarige (gast)zus Tania, 15-jarige (gast)zusje Greta en (gast)ouders (Nicolas en Edith). De buurt waar ik in kom te wonen is: cerro de las rosas. Ik kom in de klas bij Greta en zal 5 vakken gaan volgen, ze hebben me verteld dat deze school erg economisch gericht is, al was er wel de voorwaarde dat ik goed aan mijn Spaans zou moeten werken!

Mijn precieze vertrekdatum staat nog niet vast maar deze zal ergens de 2e week van Augustus zijn!
De rede dat ik deze weblog heb aangemaakt is omdat ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte wil houden van mijn situatie daar in dat verre Argentinië. Waarschijnlijk zal het niet mogelijk zijn om al jullie mails met vragen persoonlijk te beantwoorden dus zal ik dat vanaf augustus proberen te doen via deze weblog!

Ik hoop dat ik jullie zo een beetje op de hoogte heb gebracht over mijn plannen!
¡Hasta Luego!
xx Annette

  • 13 Mei 2010 - 18:42

    Wendy:

    heee :D

    leuk! :)
    heel veel plezier alvast hea :) én ik lees je belevenissen wel ;)

    xwendy

  • 15 Juni 2010 - 14:51

    Corine :

    Wij melden ons aan. Leuk om over jouw ervaringen te lezen.
    Nu eerst donderdag een feestje hopelijk!!
    We horen het wel.
    Groet van Corine

  • 15 Juni 2010 - 18:40

    Marjon:

    hi Annette,

    natuurlijk vinden wij het erg leuk om op de hoogte te blijven van jou spannende avonturen. Maar weet je al of je geslaagd bent????
    Tot gauw.................

    groeten Eric en Marjon

  • 16 Juni 2010 - 07:49

    Greetje:

    Wij melden ons ook aan hoor! We vinden het erg leuk om te lezen en te horen hoe het met ons buurmeisje gaat daar in het verre Argentinië!
    groetjes Greetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 29371

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: