VAKANTIE - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu VAKANTIE - Reisverslag uit Catamarca, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

VAKANTIE

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

17 December 2010 | Argentinië, Catamarca

VAKANTIEEEEEE, na weken van verveling van school was het dan eindelijk zover, zomervakantie. De week voor de vakantie verliep een beetje rommelig. Al mijn klasgenootjes hadden een soort toetsweek maar dan nog wel gewoon met les. Ik hoefde niet naar de toetsen toe maar andere lessen wel. Al werd er in deze lessen vaak gestudeerd. Ik had gelukkig net mn Sinterklaas pakketje ontvangen waar tijdschriften in zaten. Toen die uit waren, besloot ik maar mijn tijd beter te gebruiken: niet naar school maar lekker naar het centrum om daar cadeautjes te kopen voor het kerstpakketje voor Nederland. Verder heb ik veel moeten regelen voor het reisje wat ik die donderdag ging maken naar Catamarca.
Even wat feitjes over Catamarca:
- hoofdstad van de provincie Catamarca
- ligt 6 uur ten nooden van Córdoba
- de stad telt 141 duizend inwoners (70% van de bevolking van de provincie)
- de rest van de provincie is aardig middle of nowhere als je bekijkt dat de provincie 102.602km2 is. (Nederland is 41.526 km2)
- op dit moment wonen er 10 Rotary exchangers.

Ik ben in totaal een week in Catamarca geweest. Onwijs gezellige tijd gehad met alle exchangers. Catamarca is zo anders dan Córdoba, Córdoba is echt een grote stad maar Catamarca deed me meer denken aan een groot dorp. De mensen in Catamarca zijn meer Argentijns, alles gebeurt rustig, iedereen geniet echt van het leven en wat vandaag gebeurt gebeurt vandaag en zoniet gebeurt en morgen wel.. Je mag dus wel zeggen een hele relaxte sfeer maar ik heb er enorm van genoten.
Ik sliep in het huis van Meret (meisje uit Zwitserland). Haar familie is erg warm en lief! De dagen heb ik vooral doorgebracht met Meret, Liesbeth (NL), Barbara (Belgie), Camilla (Denenmarken), Brit (USA) en Milli (Australie). Zo zijn we weze zwemmen, hebben we gelopen naar een hoger punt waarvandaan je mooi over de stad uit kon kijken en verder veel gepraat en door de stad gelopen.
Met Sinterklaas hebben Meret, Liesbeth, Barbara en ik pannekoeken en pepernoten gebakken!

De donderdag daarop zijn Meret en ik snachts vertrokken naar Córdoba en Meret heeft toen een weekje bij mij doorgebracht. Bijna elke dag naar het centrum om cadeautjes, kleren etc te kopen. Verder 1 dag naar een kunst museum en zaterdag avond naar Paseo de las Artes geweest. Dit is een super schattig marktje met allemaal zelfgemaakte spulltjes. Echt iets wat je moet gezien hebben! Ik ga zeker nog een paar keer terug!
Zondags was de ‘prom’ van Tani (mijn oudste gastzus). Dit betekende allemaal in jurk. Tani had een jurk laten maken en zag er echt heel mooi uit! De avond begon om 10 uur en we begonnen met een diner, daarna wat filmpjes van de klassen en we eindigde met een feest. Met het feest waren de meeste ouders en grootouders weer terug gegaan naar huis maar wij bleven tot 5 uur.

De volgende ochtend moest ik er alleen weer om 8 uur uit aangezien ik mijn Spaans examen had.. Dit was erg vroeg maar ik heb het nog aardig uit kunnen houden. Het examen ging voor mijn gevoel goed maar was ook niet heel lastig ofzo! Ik bleek uiteindelijk 87 punten van de 100 te hebben. :)
De diplomas zullen volgende week uitgereikt worden en dit zullen we vieren met veel Argentijnse muziek.

Voor dit vandaag en de rest van het weekend staat een bezoekje aan Villa Giardino gepland. Vandaag is Jose (vader van Flor) namelijk jarig. Ik ga zo meteen een verjaardagstaart voor hem gaan bakken.

Kerst hier wordt alleen 24 December gevierd, ik zal deze avond doorbrengen bij mijn familie in Córdoba. En ik hoop daarna naar de familie in Villa Giardino te kunnen gaan om de hitte van hier te ontvluchten.

Vandaag is het namelijk 40 graden en zo is het bijna de hele week al.. Zelf het zwembad ingaan is niet verfrissend en een douche nemen heeft voor 5 minuten zin maar daarna voel je je al snel weer plakkerig en warm! Dat beloofd dus wat voor januari..

Zo in het kort toch 3 lange en volgeplande weken samen gevat.
Mijn vakantie is in ieder geval goed begonnen ik hoop dat jullie kerstvakantie ook goed zal verlopen!
Ik weet niet wanneer ik weer wat ga schrijven dus voor iedereen alvast:
Hele hele fijne kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar

Besito Annette

p.s. de foto’s staan natuurlijk weer op http://picasaweb.google.com/Dekker.Annette

  • 17 December 2010 - 21:00

    Jacko:

    Het linkje in bovenstaand bericht werkt niet zoals bedoeld. Maar ik bedoel de 11e foto

  • 18 December 2010 - 08:46

    Tante Yvonne:

    Hoi Annette, jij ook fijne kerstdagen en een goed 2011. Hier in Nederland ligt een dik pak sneeuw. Winterwonderland. Aankomende week krijgen wij nog meer sneeuw. Jij met 40 graden lijkt mij wel te warm, dus geniet maar van dat mooie weer daar. Je tante Tiny en Oom Jos hebben 25 graden op Lanzarote.

  • 18 December 2010 - 16:02

    Marjon:

    Ha die Annette.
    Nou hier is het -6 geweest overdag!!! Er ligt veel sneeuw, echt een plaatje!!
    Gisteren was het een chaos in de Randstad. We hebben echt winter. Fijn dat jij genoten hebt de afgelopen 3 weken. 40graden lijkt mij iets te veel, maar hopelijk kun jij er beter tegen dan ik!! Volgende week om deze tijd hebben we eerste Kerstdag, de tijd gaat zo snel! Wij wensen jou fijne kerstdagen en een super mooi 2011!!!
    En alvast gefeliciteerd met het examen Spaans, weer een diploma erbij................................
    liefs Eric en Marjon

  • 18 December 2010 - 16:06

    Marjon Kemna:

    Ja hier ben ik nog ff....
    Wat ligt die villa daar prachtig, echt super uitzicht en lekkere verkoelende duik in zwembad!!!
    Geniet maar lekker, leuke foto's......
    daaaaaaaaag Marjon

  • 18 December 2010 - 22:26

    Joke (mama Van Emma):

    Hallo An,
    Ik las net ook je berichtje aan Emma op facebook en nu je blogje... Emma is inmiddels met de auto onderweg van Rio Grande naar Cordoba, ze arriveert daar maandag (!). Wat een enorme temperatuurverschillen daar in Argentinie, niet voor te stellen hoe warm het is bij jou... OOk heel anders dan in Holland, het is nu -6...
    Hopelijk zien jullie elkaar en heel veel plezier dan!

  • 19 December 2010 - 16:53

    Gerard En Connie:

    Je hebt weer heel veel gezien en meegemaakt in deze weken.
    Wij hopen dat je examen ook goed is verlopen.
    Veel plezier bij Flor.

  • 19 December 2010 - 21:26

    Corine:

    Hoi Annette,
    Zo leuk om bij te bijven met jouw belevenissen.
    Dirk en ik hebben vandaag met Max een sneeuwwandeling gemaakt in het Abbertbos. Nog even en we kunnen weer met de Zweedse slee op pad. Jij nu lekker genieten van de vakantie. Dat gaan wij hier ook doen. Jij een verfrissende duik in het zwembad en wij rollen languit door de sneeuw!
    Tot een volgende keer.
    Heel veel groeten van Dirk, Corine en de Kuilb(r)oertjes

  • 22 December 2010 - 22:43

    Emma:

    Annetteee!
    Ik zit op dit moment in Nono, twee uurtjes rijden van Cordoba! Als het je lukt ben je een dagje welkom hier :) ik zit hier voor nu nog tot 27 december, daarna ga ik naar Brazilie. Ik kom hier dan terug de 18e van januari ongeveer en dan blijf ik hier tot eind januari! Het is hier echt geweldig warm, zo raar zo in deze tijd dat kerst eraan komt.
    Fijne kerst alvast, en een gelukkig nieuwjaar :) geniet ervan in deze warmte, volgend jaar zitten we te zeuren dat het zo koud is en dat we weer terugwillen!
    Liefs Emma

  • 31 December 2010 - 13:01

    Fam.Somer:

    Annette, van ons
    FELIZ NAVIDAD!!!
    Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2011. Nog veel plezier in Argentinie.
    Groetjes, Harry,Miranda,Nick en
    Melvin Somer.

  • 04 Januari 2011 - 19:39

    Tiny En Jos:

    Feliz Navidad.

    En heel veel gezondheid het komende jaar,maak er maar een mooi jaar van, voor je zelf, nog even aftellen de weken, en dan staan in ene je vader en moeder voor je neus, ook dat is natuurlijk hartstikke leuk, en je kan ze al veel vertellen over hoe het jou vergaat daar,en laten zien, Annette nog een fijne vakantie, en succes met al de school dingen die je nog gaat doen.
    groetjes van Tiny en Jos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: