Uruguay, Alta Gracia & nieuwe familie - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu Uruguay, Alta Gracia & nieuwe familie - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

Uruguay, Alta Gracia & nieuwe familie

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

14 Februari 2011 | Argentinië, Córdoba

Nu alweer een tijdje terug in Córdoba, al begin ik er nu (een maand later) pas echt weer tijd door te brengen. Een weekje hier, een paar weekjes daar en een familie wissel, zo gaat de tijd snel.
Zo ben ik na mijn terugkomst uit Villa Giardino, op vakantie geweest. Het was namelijk zo dat Tani (mijn oudste zus van het 1e gezin) voor een jaar naar Denemarken gaat en haar vliegtuig vanaf Buenos Aires vertrok. Dus gingen we met het hele gezin (- Gre, die was op vakantie in Uruguay) naar Buenos Aires. Voor de zekerheid extra vroeg vertrokken zodat we wat er ook gebeurt op tijd zouden zijn. Vandaar dan ook ruim 7 uur op het vliegveld doorgebracht, want ja er zou ook maar wat met de auto gebeuren.. Nadat we Tani uitgezwaaid hadden vervoglde wij (Edith (moeders), Nicolas (vaders) en ik de reis naar Uruguay, waar we Gre op zouden halen en zelf ook een paar daagjes vakantie zouden nemen. De weg naar Uruguay ging niet helemaal zoals gepland.. Geld verloren en een paar keer de weg kwijtgeraakt en daardoor een paar uurtjes meer gereden..
In Uruguay aangekomen was het wel heerlijk!! We zaten in een klein dorpje genaamd Aguas Dulces (Zoet Water). Dit dorpje heeft een hele historie, die je het beste kan googlen ;)

Opvallend in Uruguay is dat:
- mensen er de hele dag door met Mate’s rondlopen
- mensen er nóg rustiger aan doen (het is vakantie en je moet genieten van het leven)
- Iedereen met een beetje geld vertrekt naar Punta del Este (Enorme stad met alleen maar flats en grote villa’s. Ik ben er heen geweest, maar voor mij had Aguas Dulces veel meer, veel schattiger en het strand in Punta del Este was nou niet bepaald mooi..
- half Montevideo (hoofdstad van Uruguay) in de vakanties uit de stad vertrekt naar hun vakantie huisjes meer in het oosten van Uruguay.

Ons huisje in Aguas Dulces was zo’n 2 meter van het strand en de oceaan verwijderd. Het huisje was klein, maar daar sliepen we toch alleen maar dus het gaf niet en eigenlijk was het ook wel een schattig huisje. Alle dagen brachten we door op het strand en 2 dagen zijn we naar andere stranden in de buurt geweest en 1 dag wezen boarden (met een skateboard zonder wieltjes van de duinen af ‘boarden’). Super leuk om te doen totdat Gre zo hard viel en haar board tegen haar achterhoofd aanknalde en we naar de dokter toe moesten. Behalve wat bloed was er nietst aan de hand.
Onze laatste avond in Uruguay gingen we uit, helaas bleek de enigse uitgaansgelegenheid voor ‘ouwe lullen’ te zijn. Dus zijn we maar zoals elke avond gaan poolen in de plaatselijke bar om toch op te blijven tot 6 uur sochtends. Want rond deze tijd gingen we weer terug richting Córdoba. De terugreis was stukke minder comfortabel dan de heenreis (kleinere ruimte in de auto en een hitte..) dus was erg blij toen we zondagavond laat weer thuis waren.

De dinsdag daarop vertrok ik alweer voor een week naar Alta Gracia. Hier was een week georganiseerd door Rotary vanwege het festival wat er in Alta Gracia was. Het festival bestond uit dansen, muziek en gerechten uit allerlei verschillende landen (Nederland ontbrak dit jaar helaas). We sliepen in gastgezinnen, ik had een heeel lief gezin en heb er nu dus weer een moeder bij en 2 zussen (17 en 22). We waren met 12 exchangers en liepen bij de opening van het festival allemaal mee in de parade met onze vlaggen. Er was best veel publiciteit rondom het festival. Zo heb ik een interview mogen geven op de radio en voor promotie van het festival en was de opening te zien op tv.
het festival zelf was ’s avonds en overdag hadden wij (de exchangers) altijd een ander programma. Zo zijn we naar het museum van Che Guevarra geweest, kerken bezocht, naar een sterren observatie centrum geweest, hebben we een wandeling door de bergen gemaakt, paardgereden en nog veel meer. Het was een erg goed en leuk georganiseerde week en toen ik in de bus terug naar huis zat miste ik de exchangers alweer.

En zo is het weer februari en zit mijn vakantie van spaanse les er weer op.. Weer druk aan de studie, watn we zijn begonnen aan een nieuwe tijd (een van de vele die de Spaanse taal kent).

Dinsdagavond was het dan zover: de familie wissel. Ik ben gewisseld van gezin met een deens meisje. Zij zit nu in mijn gezin en ik in die van haar. Ik was al een keertje bij de familie op bezoek geweest maar toch is het wennen.
Mijn ouders zijn Omar en Mariel, ze werken allebei in bedrijven die zich bezighouden met constructies van huizen/gebouwen.
Dan heb ik 4 zusjes: Belen (17, zit nu op exchange in zuid-Belgie), Majo (Maria Jose) (16), Caro(lina) (11) en Vale(ntina) (9). Op het moment zijn alleen de 2 jongste thuis, aangezien Majo met vriendinnen op vakantie is in Uruguay, zij komt vrijdag weer thuis dus dan ben ik niet zo alleen meer.
Het is een onwijs lief gezin, maar mijn 2 jongste zusjes zijn wel duidelijk wat jonger..

Afgelopen weekend zijn we met het hele gezin naar La Granja geweest, hier heeft mijn nieuwe opa een weekend huis. Zaterdags was er een grootse Asado met vrienden van de familie. En er kwamen zo’n 20 kids met de leeftijd van 6 tot 14 jaar.. Ik was dan ook erg blij met het gezelschaf van Anna (exchanger uit Oostenrijk).

Zo weer even een ‘kleine’ updat vanuit Argentinië.
Ik wil papa & mama een hele hele fijne reis wensen (Ja, ja, morgen stappen ze op het vliegtuig richting Buenos Aires) en heeel veeeel plezier in Buenos Aires & Patagonië!! Dan zie ik jullie de 26e hier in Córdoba.

Aan de thuisblijvers wil ik vragen geod voor mijn lieve broer te zorgen, die zal nu voor een maandje ouderloos zijn. En een maand is lang voor alleen maar frituurmaaltijden eten!

Fijne Valentijnsdag <3 !!!

Liefs Annette

zoals altijd staan de fotos weer op: https://picasaweb.google.com/Dekker.Annette

  • 14 Februari 2011 - 18:21

    Jack En Coby:

    Leuk nog even een berichtje van je te lezen. Zoals gezegd kijken we echt uit om jou in je nieuwe omgeving te zien (en je Spaans te horen spreken).
    Heel veel plezier en succes om 'onze week in Cordoba e.o.' voor te bereiden.
    Liefs paps en mams

  • 14 Februari 2011 - 19:23

    Brigitte:

    Hoi Annette.
    Kom net terug van je ouders om ze een fijne vakantie te wensen.
    We zullen goed voor Sjako zorgen hoor.
    Groetjes van ons allen

  • 14 Februari 2011 - 19:33

    Marjon En Eric:

    Hoi Annette,

    nou we hebben je ouders virtueel uitgezwaaid (eigenlijk gaan ze morgen pas).
    Voor Jacko breekt de tijd van de 5 P's aan, en wel een maand lang:
    -PASTA
    -PATAT
    -PANNEKOEK al dan niet met shoarma...
    -PUREE MET DOPERWTJES
    -PIZZA, maar dan wel in 12 smaken!

    volgens mij gaat hij het wel redden, want hij kan bij ons gewoon een maaltijd met groente en pitamientjes krijgen :-)

    Jij heel veel plezier de komende tijd met je ouders in het verre Argentinie. maak er iets onvergetelijks van
    en eh... we zien de foto's wel .....

  • 15 Februari 2011 - 12:03

    Gerard En Connie:

    Fijn weer eens wat van je te horen.
    Het huisje is wel heel wat anders als bij ons he, maar wel leuk vooral met dat mooie weer daar.
    De foto's zijn ook erg mooi.
    Wel leuk he dat je vader en moeder nu met 14 dagen bij je zijn.
    En maak je maar geen zorgen om Jacko hoor, ik denk dat hij genoeg aanbiedingen krijgt om ergens wat anders te eten als pizza etc.
    Veel plezier verder en tot het volgende verslag.
    Daar zien wij weer naar uit.

  • 16 Februari 2011 - 10:21

    Jacko:

    Ha zuslief,

    Nou, mijn eerste nachtje ouderloos zit erop! Gister was ik wat later terug van de UT en moest nog eten, dus ik dacht: laten we is goed beginnen, PATAT. Ik had er wel worteltjes, komkommer en een frikandel bij, dus het was helemaal aardappels-vlees-groente.
    Vanavond ga ik bij Hein en Greetje eten, alleen weet Greetje het nog niet... (Hein heeft mij uitgenodigd)

    Groetjes!

  • 16 Februari 2011 - 13:57

    Jacko:

    Volgens een één of andere rare website waar de aankomsten en vertrekken op staan, is het vliegtuig waar papa en mama mee vlogen op tijd geland . Ze hebben de overkant gehaald zeg maar!

  • 16 Februari 2011 - 17:17

    Jack En Coby:

    Familie,
    we zijn goed aangekomen en meteen Annette een SMS gestuurt.
    hebben vanmiddag een eerste tour door BA. Kijken uit naar Annette. jacko hou je haaks

  • 16 Februari 2011 - 17:47

    Loes:

    Heee Annette,

    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen! Hier gaat ook alles goed, loop stage in gehandicapten zorg en dat is heeel leuk!
    Veel plezier nog en met je ouders binnenkort!
    Spreek je snel weer!

    Liefs

  • 19 Februari 2011 - 11:25

    Yvonne,Roy En Danny:

    Mooie foto's Annette. Nu weer aan de studie. Ik hoop dat je nog een mooie tijd hebt daar en veel plezier met je vader en moeder als jullie elkaar weer zien na een half jaar.

  • 20 Februari 2011 - 19:04

    Janet De Koning:

    Hoi Annette,
    Wat vliegt de tijd he, nog een paar dagen en dan zijn je ouders er al!
    Ik hoop dat jullie een top weekje hebben samen! Dat gaat vast lukken met jou als Spaans sprekende gids!
    Veel plezier!
    Groetjes Janet

  • 26 Februari 2011 - 23:13

    Jack En Coby:

    vanmorgen in cordoba aangekomen na een beetje vertraagde reis vanuit het zuiden. ontzettend leuk om annette weer te zien. hebben haar hele familie ontmoet tijdens een echte asado. gaan nu weer uit!

    hartelijke groeten, paps en mams

  • 01 Maart 2011 - 12:56

    Heleen Oude Nijhuis:

    heeeeeeeee Annette! vandaag heb ik een 'redelijk' vrije dag, dus ik heb mijn achterstand op jou blogs weer bijgelezen! Meid, je schrijft super en ik zie, net als jij, veel overeenkomsten tussen onze gebeurtenissen. Meissie, ik ben blij om dit hele avontuur wat wij mogen meemaken met jou te delen! te quiero muchisimoooo
    NOS VEMOS PRONTO, Y SUERTE CON LOS ULTIMOS DIAS CON TUS PAPAS

  • 02 Maart 2011 - 12:25

    Hein, Greetje, NJP:

    Hey Annette,
    Inmiddels zullen Coby en Jack wel bij jou zijn en kan je ze van alles laten zien. Wie weet kijken jullie vandaag nog op de site want we willen Coby feliciteren met haar verjaardag!! Een heel gezellige dag samen en natuurlijk nog veel plezier met elkaar de resterende dagen.
    Groetjes Niek, Job, Pleuni, Hein en Greetje

  • 02 Maart 2011 - 17:51

    Jeannet En Piet:

    hoi annette

    wat een feest vandaag mams is jarig en is ook nog bij jou, van onze kant hartelijk gefeliciteerd en laat je ouders maar wat van argentinie zien annette jij en je ouders nog een leuke tijd toegewenst samen

  • 03 Maart 2011 - 00:56

    Nina:

    Lang zullen we leven! Coby van harte gefeliciteerd, ook namens Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: