First day - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu First day - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

First day

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

21 Augustus 2010 | Argentinië, Córdoba

Tjaa daar zit je dan.. In Córdoba, Argentinë, zonder wireless dus alles gaat via word naar mn usb-stick naar mn weblog;)

Laat ik maar bij het begin beginnen! Gisterochtend: het lijkt al weer zo lang geleden! Al m’n spullen gepakt en bij het wegen thuis al bleken mijn koffers te zwaar te zijn, maar wat wil je als je maar 20 kilo bagage mee mag! Daarna samen met paps, mams, Jacko en Pleuni naar Schiphol! Het gedag zeggen viel me alles mee, maar blijft toch altijd niet leuk! M’n gate was makkelijk te vinden maar ik was erg vroeg dus heb heerlijk zitten lezen, daarna was mn vlucht ook nog eens bijna een uur vertraagd! Vandaar dat ik in Madrid bijna moest rennen om op tijd te zijn, al moest ik wel aan een hele ander kant van het vliegveld zijn (terwijl een aardige spanjaard naast me nog zei dat Iberia allemaal in 1 vleugel zat.. Maar ik heb mn vlucht gehaald dus dat was al heel fijn! Tijdens de vlucht naar Santiago de Chili zat ik naast een Chileense die me alles heeft verteld over haar exchange, haar kinderen (vooral haar zoon die nu al 3 jaar samen is met een Nederlandse) en nog veel meer. Verder zo af en toe geslapen en wat muziek geluisterd. Aangekomen in Chili ben ik meteen een toilet ingedoken om me op te frissen, en op dat zelfde moment komt er een ander meisje met een blazer (die alle Rotary exchangers hebben) aan de toiletten uit dus dan raak je aan de praat en zei bleek naar Mendoza, Argentinië te gaan. Samen hebben we ruim 5 uur doorgebracht; pratende, etende enzo erg gezellig.
De vlucht daarna naar Córdoba was zo voorbij, en toen ik Córdoba zag liggen werd ik best wel zenuwachtig, maar ik hoefde me nergens druk om te maken tot aan de scan van de koffers.. Natuurlijk stond ik weer bij de meest breede en streng uitziende man (bleek achteraf mee te vallen) maar ik mocht mn koffer openen en die werd deels leeg gehaald om te kijken wat voor eten erin zat : Stoopwafels.. Uiteindelijk was alles goed dus mocht mn koffer weer ingepakt worden en kon ik doorlopen! Na 3 deuren zag ik Flor staan met een bord en hoorde haar meteen roepen en iedereen stond te zwaaien echt heel erg leuk!! M’n Gastgezin stond er: Nicolas, Edith, Tani en Gre. Flor met haar ouders en de president van de Rotary club/ mijn counselor samen met haar man en zoon (die in Duitsland is geweest). Flor wou graag nederlands praten, Tani en Gre Engels, de zoon van mn counselor duits en alle volwassene spaans dus het was heel veel praten door elkaar en struikelen over woorden maar erg gezellig!

Eenmaal thuis aangekomen blijkt mijn gastgezin een best groot en mooi huis te hebben! Ik heb een kamer voor mij alleen gekregen (met een lang genoeg bed haha), maar ik heb het zo gezellig met mn Tani en Gre dat ik veel tijd doorbreng op hun kamer! Na wat gegeten te hebben en een rondleiding door het huis ben ik Met Tani en Gre naar een soort hang plek gegaan zo’n 10 minuutjes lopen van mijn huis. Daar heb ik al veel mensen leren kennen, en natuurlijk allemaal met: een knuffel en een kus (wat toch echt vreemd blijft!) Daarna zijn we rond een uur of tien naar huis gegaan en hebben een heerlijke Asado gegeten! Mijn gastouders blijven spaans tegen me praten ondanks dat ik er niet veel van versta (wel woorden maar niet de hele zin) dus Tani en Gre zijn mijn tolks.
Maandag ga ik als het goed is beginnen met spaanse cursus voor sowieso 2 weken en daarna zal ik pas naar school gaan. Voor morgen staat op het programma: smiddags naar de bioscoop en ‘savonds mag ik kiezen met wie ik uit wel: Tani of Gre (ik heb nog geen idee maar zal het morgen wel beslissen;))
Nu lig ik even rustig op bed en ik hoop morgen dit verhaaltje te plaatsen aangezien ik nu dus geen internet heb!

muchos besos
Annette

  • 21 Augustus 2010 - 14:44

    Brigitte:

    Hoi Annette
    Wat leuk om je belevenissen te lezen.Fijn dat het allemaal goed is gegaan.Geniet ervan en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Lfs van ons allen

  • 21 Augustus 2010 - 14:49

    Marjon En Eric:

    He, Annette, goed dat het prima is verlopen. DE KOP IS ERAF !
    ben je een dag weg en al een verhaal van 1 A4tje. kun je bijna een boek schrijven als je een jaar weg bent. Nou, even bijkomen nu! Succes daar !

  • 21 Augustus 2010 - 15:25

    Liesbeth:

    Klinken als super aardige mensen! erg fijn dat je eerst een spaans cursus gaat doen,ipv in het diepe worden gestopt;) haha the kiss on the cheek, dat went pas na drie maanden heb ik het gevoel. Dat blijft raar! Super veel succes, en er is ergens in september een introductieweekend in cordoba, dus hope to see you then!

  • 21 Augustus 2010 - 19:16

    Peter Van Belkom:

    Hee! Goed dat je veilig bent aangekomen! :) Alvast veel plezier volgend jaar!

  • 21 Augustus 2010 - 19:27

    Yaniek:

    Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt!!!

    lijkt mij ook echt super gaaf!! Veel plezier daar!!!

  • 21 Augustus 2010 - 19:56

    Daan:

    Gelukkig heb je een leuk gastgezin! Vanavond ben ik met Jasper wezen combinen en heb ik mijn auto weer even flink warm gestookt! tot het volgende verhaal! xx

  • 21 Augustus 2010 - 20:15

    Greetje:

    Hoi Annette,
    Fijn dat je reis zo goed verlopen is en dat zoveel mensen je van het vliegveld gehaald hebben.
    Zo te lezen zijn het erg leuke mensen die je overal mee naar toe nemen. Veel succes en plezier!
    liefs van HGNJP

  • 21 Augustus 2010 - 22:44

    Marijn:

    Erg leuk om te lezen, wel vervelend van dat wireless, nou ja zo kan het ook!

  • 23 Augustus 2010 - 08:19

    Gerard En Connie:

    Fijn dat je goed bent aangekomen en nog wel zo leuk ingehaald door Flor en je gastgezin.
    Wij hopen dat de spaanse kursus ook leuk is en daarna weer in de schoolbanken.
    We wachten op een vervolg van je belevenissen.

  • 25 Augustus 2010 - 21:30

    Jasmijn:

    Heeey Annette!
    Klinkt goed! Die kus en die knuffel wennen wel snel hoor, voor je het weet ben je niet anders meer gewend! Haha waar kwam dat andere meise vandaan dan, die Rotary exchanger?
    Ik wens je nog heeel veel plezier daar, ik blijf je volgen!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: