Dag 5 - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

25 Augustus 2010 | Argentinië, Córdoba

We zijn nu al weer 5 dagen verder en er is al weer zoveel gebeurt! Ik zal proberen zo veel mogelijk te vertellen!!

Laten we beginnen bij zaterdag, ik zou eigenlijk naar de bioscoop gaan, maar aangezien we niet zoveel zin hadden zijn we maar naar de ‘kiosk’ in de buurt gegaan. Hier was zo ongeveer mijn hele (toekomstige) klas. Ze hadden Gre al helemaal bestookt met smsjes dat ze mij wilde ontmoeten, en daar was ik dan haha iedereen begon de praten en te vragen (in het spaans en proberende in het engels) ik kon eigenlijk alleen nog maar antwoorden in het engels maar dat gaf niet want er was altijd wel iemand willende om het te vertalen! Ik was van te voren door Gre en haar vriendin(seti) al gewaarschiewd dat mijn klas ‘Crazy’ is. Nou en of haha, ze hadden helemaal gelijk, iedereen praat gewoon door elkaar heen, ze dansen midden op straat en hebben lak aan iedereen om hun heen. Maar het zijn wel super leuke mensen dus ik zal het vast wel naar mn zin hebben!
’s avonds zijn we met de taxi naar net buiten ‘downtown’ gereden om uit te gaan. Aangezien we met 2 taxis moesten en er 1 erg verlaat was kwam ik samen met Tani te laat om met onze gratis kaartjes naar binnen te kunnen maar om (voor mij) onbekende redenen konden wij gewoon door de mensenmassa naar binnen en hoefde we niet eens te betalen.. Toen het zo’n 4 uur was, was ik echt helemaal kapot, mn ogen vielen dicht en ik heb zelfs nog even geslapen in de taxi.

Zondag zijn we naar de moeder van Edith (oftewel oma) in Palik (??) geweest, hier waren we met de hele familie en hebben we heerlijk gegeten (maar zoals altijd was het weer veelste veel)
maandag ben ik bij 2 scholen geweest om te kijken waar ik spaans zouu gaan volgen. Uiteindelijk is dit Celec geworden, wat gelukkig maar 5 minuten lopen is van mijn huis. Hier ben ik smiddags naar toegelopen om te kijken bij een van de lessen, in deze les zaten een deense jongen en een deens meisje, die echt vanaf 0 begonnen met hun spaans, maar ondanks dat zij al even bezig zijn kon ik de les prima volgen. Ook ben ik nog meegeweest met Gre haar Engelse les (die ze extra volgt op een aparte school daarvoor), dit was erg leuk om mee te maken en ik heb er zelfs nog wat geleerd:P
Verder heb ik gisterochtend nog met mama gebeld, ik vond het echt super om weer even nederlands te praten en echt te horen hoe het in Nederland gaat!! Hopelijk kan ik binnenkort skypen!!
Vandaag had ik dan voor het eerst mn eigen spaans les (vanochtend), deze zou ik met een duitse jongen hebben maar door onbekende redenen was die er niet dus had ik alleen les. Mn lerares wou graag gewoon bij het begin beginnen dus met deze eerste les had ik absoluut geen probleem. Verder gaat het spaans verstaan echt steeds beter, maar ik merk wel dat met pieken en dalen gaat, aangezien ik het ene moment een heel gesprek versta en het volgende niet eens de vraag: waar kom je vandaan versta.. Maar ik ben hier pas 5 dagen dus ik mag niet klagen!
Ik ben net terug van een rondje hardlopen met Tani en Gre, het ging me nog redelijk goed af gezien mijn ontzettend verslechterde conditie, waarschijnlijk gaan we morgen weer!

Voor de rest van de week staat er voor elke ochtend spaanse les op het programma, en smiddags vaak een beetje thuis zijn (niet erg bijzonder) en er is een grote kans dat ik dit weekend al met Flor naar Villa Giardino ga (waar haar ouders wonen) aangezien Marcela zaterdag jarig is!
Tot Snel! CHAU!!! <3

p.s. bedankt voor alle reacties op mn vorig blog, het is echt leuk om wat te horen van jullie!! Vragen over het leven hier zijn altijd welkom, dan zal ik deze in de volgende blog proberen te verwerken;)

@jasmijn - een meisje uit oostenrijk

  • 25 Augustus 2010 - 23:26

    Tiny V.d.Laan:

    ola Annette,
    Zo te horen heb je het hartstikke druk met al die nieuwe vrienden, en heel veel lol met elkaar, en dit is nog maar het begin, van een mooie tijd, hoop ik,
    die spaanse les is wel heel goed als je de enige leerling bent ,wat zijn de eetgewoontes daar? misschien kan je daar in je volgende blog iets over vertellen.
    Mushas grazias et hasta la vista.

  • 25 Augustus 2010 - 23:27

    Heleen:

    heee annette

    zin om een keer wat af te spreken? ik woon 30 minuten verderop

  • 26 Augustus 2010 - 00:34

    Flor:

    ik wil een uitgerekt versie dit weekend :) en slaap veel want wij gaan uit in La Falda! :)
    <3

  • 26 Augustus 2010 - 10:09

    Niek R:

    hee annette super leuk verhaal joh volgens mij heb je het echt super leuk daar. volgens mij kan je daar ook erg goed uitgaan. hahahah!! spreek je snel
    doegg xxx

  • 26 Augustus 2010 - 11:37

    Gerard En Connie:

    hoi Annette,

    Leuk dat je nog tijd hebt om een verslag te doen van je belevenissen, want als ik het zo lees heb je het lekker druk.
    Wij wensen je een fijn weekend met Flor toe.
    Tot het volgende verslag.

  • 26 Augustus 2010 - 13:20

    Mirjam:

    Hay Annette,

    Wat gezellig al je verslagen.Krijg zin om even langs te komen!
    Fijn dat je je goed vermaakt en dat iedereen zo hartelijk is. Hier is het nat, nat en nog eens nat. Echt hollands weertje.Maandag begint de school weer en heb er ook echt weer zin in na 9 wkn vrij.Geniet lekker van alle nieuwe indrukken. Groeten aan al je vrienden.
    Chau,chau.
    Dikke kus Mirjam

  • 26 Augustus 2010 - 14:48

    Anouk:

    hey annette,
    leuk al die verhalen die we kunnen lezen over hoe je het daar hebt en over hoe gezellig het is.
    ik heb je ook al gesproken op hyves, en zal je nog mailen;)
    maak er een hele mooie tijd van!
    (L)

  • 26 Augustus 2010 - 17:52

    Loes:

    Hee Annette,
    Wat leuk om te lezen dat het Spaans steeds beter gaat en dat je het erg naar je zin hebt daar!
    Zo te lezen heb je een leuke gezellig klas en ik wens je heel veel plezier!
    Groetjes van me ouders;)
    Veel plezier ben benieuwd naar je volgende blog:D
    Liefs!

  • 26 Augustus 2010 - 18:18

    Eric En Marjon:

    hi hi.....
    Leuk om weer een verslag van jou te krijgen. Wat heerlijk dat ja al zo geniet!! echt super. En leuk dat je tijd vrij maakt om dit lange verslag te schrijven. Wordt erg gewaardeerd. Wat zal je moeder genoten hebben van je verhaal via de telefoon. Mis je je groooooote broer??
    We hebben hier vandaag heel heel veel regen gehad. De parkeergarage bij het werk van Marjon stond helemaal onder water en in het pand ook lekkage, dus dat was niet prettig.
    Wij wensen jou een fijn weekend met Flor. Doe haar de hartelijke groeten van ons!!! Geniet samen en houd het netjes.............Ha ha
    Liefs Eric en Marjon

  • 27 Augustus 2010 - 11:10

    Daan:

    Weer een leuk verhaal! Hoe is het weer daar? Hier regent het heel de week al en het word er niet beter op.

    Groetos daanos

  • 28 Augustus 2010 - 04:24

    Doo Storimans:

    Hee hee,

    superleuk om dit te lezen. Ik heb gisteren toevallig ook nog een beetje Spaans gepraat met de Colombiaanse exchangestudent. Hij was maar al te blij eindelijk iemand in zijn eigen taal te horen spreken, maar dat geldt denk ik voor iedereen.
    Mijn klassen zijn ook echt crazy (: Hihi. Dat maakt school eigenlijk alleen maar leuk ^-^ En, hoe is het eten daar?

  • 29 Augustus 2010 - 17:57

    Jasmijn:

    Aah tof! haha weer meer contact!;D
    Maar ook een leuke klas zo te horen!
    Super,
    Veel plezierr! xx

  • 02 September 2010 - 12:34

    Fred Janknegt:

    Annette,

    Leuk om over jouw te lezen. Ik heb de link op de website van de Rotaryclub (besloten gedeelte) geplaatst zodat alle leden je kunnen volgen.

    Veel plezier en bovenal veel goede ervaringen.

  • 03 September 2010 - 09:28

    Janet:

    Hoi Annette,
    wat leuk om je ervaringen te lezen, doet me denken aan de tijd dat Geeske daar was.
    Blijf genieten!
    Hartelijk groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: