un poco loco - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu un poco loco - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

un poco loco

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

05 September 2010 | Argentinië, Córdoba

Gisterochtend bedacht ik me ineens: ‘ik ben nog nooit zo lang zonder paps en mams van huis geweest’ Maar zo voelt het helemaal niet! Dit is ook gewoon een soort thuis geworden, nu al (!!) Maar ondanks dat moet ik wel zeggen dat het heerlijk was gisteren weer een keer te skypen met papa, mama en jacko!! Het was dan wel vroeg (11 uur) haha en ik had nog kleine oogjes maar dat maakte het niet minder leuk.

Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik foto’s heb geplaatst op picasaweb (http://picasaweb.google.com/Dekker.Annette)

Verder is er afgelopen week veel gebeurt. Te beginnen met waar ik mijn vorige blog gebleven was. Ik zou het weekend naar Flor gaan, en dat ging ook door! We hadden om 11.30 bij Patio Olmos (groot shopping center) afgesproken. Vanaf daar zijn we met de bus naar Villa Giardino gegaan. Kwa afstand is het ong van Dronten naar Utrecht maar dan doe je er 2 uur over. Maar dat gaf helemaal niet, nu hadden we nog meer tijd om over vanalles en nog wat te praten, het was echt heerlijk om weer in het Nederlands te praten! In villa Giardino aangekomen gingen we eerst even bij Anto (Flors zus) en haar vriends appartement langs. Zij gaan binnen kort een winkeltje beginnen met Schilderijen, (echt hele mooie!! Foto’s staan op picasaweb). Vanuit daar gingen we door naar Flor dr ouders en broertje. Het was echt zo leuk om nu eindelijk Marcela en Matteo te ontmoeten (dat zelfde geld voor Antonella). We hebben heerlijk met zn alle gegeten en daarna ging een groot gedeelte van de familie een siesta houden. Na de siesta ben ik samen met flor een rondje gelopen langs typische winkeltjes tot een iets hoger punt bij een kruis waar we een mooi uitzicht hadden over Villa Giardino. Aangezien het Marcela’s verjaardag was, kwamen ’s avonds familie en vrienden langs. Erg gezellig en ook nu was mijn fotoboekje weer zeer geslaagd. Zo kon ik namelijk met weinig woorden toch aardig wat over mezelf laten zien en vertellen. Richting het eind van de avond ben ik met Matteo een film gaan kijken (kinderfilm die was gesproken in het spaans maar met engelse ondertiteling) erg goed voor mn spaans! Toch zijn we maar redelijk optijd naar bed gegaan ipv uitgaan, wat misschien ook wel het verstandigste was want nu heb ik weer wat bij kunnen slapen. De volgende ochtend hebben we heerlijk Asado gegeten (oww ik hou daar echt van, veel vlees en een salade) en daarna zijn we richting la cumbre gereden en wat hoger in de bergen ben ik samen met flor in een klein treintje achtig iets gegaan waardoor we een mooi uitzicht hadden en ik wat uitzicht fotos heb kunnen maken van het landschap! Toen was het al bijna weer tijd om huiswaards te gaan. De hele terugweg heb ik samen met Flor nederlandse muziek geluisterd.

Verder deze week elke ochtend spaanse les gehad maar maandag avond zei Edith toch dat het haar niet helemaal beviel dat ik me ‘smiddags steeds een beetje verveelde aangezien iedereen naar werk of school was en ik dus alleen thuis was. Vandaar dat we hebben besloten dat ik naar school zou gaan. Dinsdagavond hebben we een t-shirt en sweater van de school gekocht, het is maar goed dat ik zelf al een grijze broek mee had genomen want ik denk niet dat ze hier mijn lengte maat hebben haha. Verder heb ik ook geluk dat ze voor mij een uitzondering hebben gemaakt dat ik gewoon mn eigen schoenen aan mag en niet perse de officiele zwarte schoenen aan moet.
Ik begon mijn woensdag met zoals elke dag spaanse les. Daarna moest ik snel naar huis lopen om te eten en me om te kleden voor school. Op school werd ik opgewacht door Gre, Tani en Seti met wie ik langs de directrice ben gegaan en daarmee hebben we besproken dat ik deze week nog gewoon alle lessen ga volgen en volgende week ga kiezen welke vakken ik wil volgen.
Ik was nog niet in de klas of iedereen begon al mn naam te roepen en te gillen. In de klas kon ik niet rustig gaan zitten want werd meteen omgeven door mensen. In ieder geval een warm welkom:D
We begonnen met een les engels dus dat was een fijn begin. Daarna hadden we Scheikunde (dat was me toch lang geleden *of misschien had ik beter op moeten letten(a)), daarna Wiskunde en we eindigde de dag met Psychologie (ik heb geprobeerd het te volgen maar die vrouw praat toch echt te snel).
Zoals waarschijnlijk nog vele van vorig jaar Havo5 weten is dat onze klas toch o zo verschrikkelijk was en wat lette we slecht op en we praten ook echt veelste veel. Nou beste mensen u bent van harte welkom hier een lesje bij te wonen. Ontzettend gezellige boel!! Ze zijn alleen un poco loco zoals mijn gastmoeder dat zei:P. Iedereen is zo lief, al kunnen vele geen engels toch proberen ze met me te praten en ik terug te antwoorden in mn beste spaans en ik moet zeggen het lukt steeds beter! Iedereen is echt zo spontaan! Zo zat ik bijvoorbeeld tijdens Biologie buiten (aangezien de klas een toets had) en wat gebeurt er een meisje van een jaar lager komt naar me toe en begint in het Spaans te vragen hoe ik het hier vind etc, we gaan al snel over in het engels en voor ik het weet staat zo ongeveer de halve school om me heen.
Om al deze redenen is het echt heerlijk om naar school te gaan, ik leer super veel jongeren kennen en heb echt een super tijd. Wel is het erg vermoeiend om de hele dag proberen te begrijpen wat mensen zeggen. Ik merk dan ook dat als ik bijv. ’s Avonds moe ben ik een stuk minder begrijp dan aan het begin van de dag.
Dat merkte ik vandaag ook toen we weer bij de moeder van Edith waren (in Pilar), we waren namelijk alle drie erg moe van gisteravond (een avondje Mitre in downtown) en ik verstond echt nauwelijks waar het gesprek over ging. Gelukkig ging dat in de auto terug beter toen Edith me vanalles vertelde over de industrie in Córdoba.
Nicolas is gisteren vertrokken naar Bolivia voor een week. Daar hebben ze namelijk een boerderij (als ik het goed begrepen heb) maar details weet ik niet. Vandaar dat ik morgen een getekende plattegrond meekrijg zodat ik zelf naar school kan lopen (aangezien ik anders altijd of gebracht werd of samen met Gre liep)

Het weer was de laatste dagen een beetje koud maar elke dag wordt het weer iets beter. In de zon was het vandaag bijvoorbeeld erg lekker maar in de schaduw toch wel erg fris.
Het eten is echt goddelijk! Ik hou echt van empanadas en Asado<3

Ik ga nu lekker slapen!!
Welterusten iedereen en tot snel
Veel liefs xx Annette

  • 06 September 2010 - 07:12

    Jacko:

    Nou Annette, dat van die kleine oogjes klopte wel, of het waren je dikke wangen, want ja, als het eten lekker is....(grapje!). Hopelijk wordt jij trouwes niet zo poco loco als de rest, anders moeten we je weer opnieuw gaan opvoeden. Hou je haaks en tot het volgende berichtje!

  • 06 September 2010 - 07:20

    Hans En Greke:

    Hoi Annette,

    Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal doet, en wat leuk dat je het zo naar je zin hebt.

    Groetjes,

    Hans en Greke

  • 06 September 2010 - 09:44

    Marjon:

    Hi Hi Annette!!!
    Ik moet wel lachen om tekst van Jacko..............
    Maar bedankt voor je super lange verhaal. Echt leuk om te lezen. We zijn helemaal op de hoogte. En de foto's geven ook goed beeld van omgeving waar je nu bent. Maar blijf genieten van alle aandacht, wat zal dat wennen zijn!! Tot gauw en als je met ons wilt skypen, kan allemaal, zelfs met camera. Doen wij met familie in Praag ook. Liefs Eric en Marjon

  • 06 September 2010 - 13:37

    Corine:

    Geweldige verhalen Annette. Leuk dat je iedereen zo op de hoogte kan houden. Heb je al kooklessen gevolgd?
    Genieten maar weer!!

  • 06 September 2010 - 18:15

    Opa En Oma:

    Fijn je op foto gezien te hebben. Opa zegt "een jaar is wel lang dat ze weg is". Oma gaat morgen fietsen, 3 dagen. Opa blijft dan alleen thuis. Dinsdag eten bij buurvrouw Jeanet, woensdag bij Coby en donderdag ? Oma moet haar regenpak meenemen. We zijn blij dat we zulke goede berichten van je horen. Tot de volgende keer, veel plezier. Opa en oma

  • 06 September 2010 - 19:23

    Daan:

    Leuk verhaal weer en mooie foto's! zo krijg je toch meer een idee hoe het er daar nou uit ziet. wel leuk dat je naar school gaat, zo leer je toch nog veel meer daar en maak je ook meer vrienden! helemaal top.
    Ard is 28 augustus naar Amerika vertrokken en heeft het ook al naar zijn zin, hij houd ook een site bij op ardmunster.com misschien wel eens leuk om te kijken. alweer een weekje naar school geweest en is al wel weer vermoeiend! er zijn iig erg moeilijke toetsen in het vooruitzicht. ik ga douchen en dan duik ik me bedje in. tot het volgende bericht! xx

  • 07 September 2010 - 14:47

    Gerard En Connie:

    Nou Annette je schijnt het goed naar je zin te hebben, leuk dat er op school zoveel aandacht aan je wordt besteed.
    Ik kan me voorstellen dat je s'avonds uitgevloerd bent maar over een maand zal je daar geen last meer van hebben denk ik.
    zeg nog veel plezier tot het volgende berichtje

  • 07 September 2010 - 17:17

    Mirjam:

    HA lieve Annette,
    Fijn dat het zo goed met je gaat! Leuk om alle foto's te bekijken. Zo krijgen we een goed beeld van Cordoba en omgeving. Je bent al bijna weer 3 wkn weg.De tijd vliegt.Voelt het als vakantie voor je? Geniet van alles en iedereen!! Liefs Mirjam

  • 08 September 2010 - 18:38

    Jannica:

    Wat een leuke belevenissen! En nu met foto's ook een beeld erbij! Super! Geniet lekker verder meis:)
    Liefs

  • 08 September 2010 - 18:53

    Jacqueline De Bekker:

    Nou Annette jij hebt het zo te horen wel naar je zin ! Geweldig ! Ook leuk om al die foto´s te zien, groetjes en geniet ervan !


  • 11 September 2010 - 21:13

    Tiny En Jos:

    leuk je verhaal, het is een lekker lang verhaal, en je schrijft ook heel leuk, net of je tegen ons zit te praten, heel gezellig, kan je ook van dat wat jij zo lekker vind (eten) ook een foto maken, en een beetje vertellen hoe het gemaakt word? en welke ingredienten erin zitten, nou ik denk dat jij best wel dit jaar door zal komen ,je maakt zoveel mee, en wat ook zo leuk is dat je gelijk al zoveel vrienden hebt,
    groetjes vanuit Lelystad.

  • 19 September 2010 - 11:54

    Eelco & Jacqueline:

    Hallo, net de foto's uitgebreid bekeken. Die Masterclass koken. Het gerecht is zuurkool geworden, volgens mij. Smaakte het een beetje zoals je het in Holland gewend bent. en hoe vonden de andere mensen het gerecht? Door de foto's te bekijken, zien we hoe je het daar hebt en wie wie is.
    We houden je verhalen bij en daardoor hebben we gevoel dat je tegenover ons zit om alles te vertellen. Dus we kijken uit naar de volgende berichten
    Nog heel veel plezier!!!
    Buenos Diaz

    Groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: