Rust - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu Rust - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

Rust

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

29 September 2010 | Argentinië, Córdoba

Rust was het zeker deze afgelopen week.
Ik had geen school aangezien mijn klas dus richting Patagonië was vertrokken. Dit betekende dat mijn week alleen nog maar bestond uit 3x Spaanse les. Gelukkig heb ik niet helemaal stil gezeten en is er nog wel wat gebeurt de afgelopen week.

Zo had ik donderdag met Flor afgesproken bij Patio Olmos. Na wat rond gelopen te hebben in de stad en 2 kerken te hebben bezocht. Zijn we naar de film geweest. Erg gezellig en ontspannend!
Vrijdagochtend kon ik weer lekker uitslapen. ’s Middags moest Tani met klasgenoten naar Downtown voor een schoolproject. Na een uur in de kou te hebben gewacht op een vriend konden we eindelijk met de bus naar Downtown. Hier gingen we naar een plek vlakbij Patio Olmos (Archivo de Memorial). Dit was een plek waar in de tijd van de overname van het land door de militairen vele mensen naar toe zijn gebracht. Om daarna doorgevoerd te worden naar soorte van concentratie kampen.
Overal hingen foto’s van de mensen die vermist zijn sinds die tijd. Wij mochten een spandoek schilderen (alles wat er maar in je opkwam). Vandaar dat wij hand afdrukken hebben gemaakt en nog wat andere dingen. Als je klaar was werd op je spandoek over alles heen nog een fiets gespoten. Ik snapte de bedoeling niet helemaal maar was wel een leuk tijdverdrijf.
Hierna nog even wezen shoppen en een shirt voor Tani gekocht.

Verder ben ik van het weekend, met mijn gastouders en zusje, met de auto de bergen in geweest. Hier hebben we een hele tour gemaakt. Heen via San Nicolas en terug via Cuesta Blanca en Carlos Paz. Veel gezien, waarvan onder andere veel mist en regen maar gelukkig verscheen er zo af en toe weer een mooie berg of rivier. Onze truien hadden we wel nodig! Bij Cuesta Blanca hebben we een heel eind gelopen en bij de rivier uiteindelijk nog even gezeten totdat de lucht weer begon te drijgen en we snel terug moesten. Toen hebben we even geschuild bij een kiosk, waar ze de meest goddelijke koek verkochten. En die hebben we dan ook niet laten staan.
Alle weggetjes waren wel erg kronkelig, dus als we een stop hadden was ik blij om weer wat frisse lucht op te snuifen.

Zaterdag avond hadden Tani en ik een verjaardag van een vriendin. Door alle muziek en geklets was het erg lastig iedereen te verstaan in het Spaans vandaar dat ik me rustig hield, geen probleem had toch al niet zoveel energie. Tani vond dat maar niets en trok me overal mee naar toe. Veel mensen ontmoet en later die nacht kon ik gelukkig steeds meer praten aangezien we doorgingen naar een ander feest. Dit feest was georganiseerd door de Rugby club en na wat afdingen en slijmen met de bewaking konden we voor de helft van de prijs naar binnen. Bij dit feest zijn we maar anderhalf uur geweest aangezien het toen al weer afgelopen was. Ook dit keer weer een uur mogen wachten op de taxi.. En lagen we dus weer half 7 in ons bedje. Maar ondanks alles een geslaagde avond.
Het was me wel opgevallen dat het al licht was toen we thuis kwamen. En Nicolas was zelfs al weer wakker om een nieuwe dag te beginnen terwijl wij de vorige pas net afsloten.

Zondagochtend dus weer lekker uitgeslapen, al zat ik om 1 uur al weer klaar om te skypen. Maar voor Skype heb je internet nodig.. en als die er niet is.. Dus hebben we eerst lekker Asado gegeten en daarna kon ik uiteindelijk skypen met papa en mama. Erg gezellig!
’s Middags heb ik uiteindelijk mijn eerste echte siesta geslapen, en die had ik nodig ook.

Maadag weer vroeg op voor Spaanse les. Hier begon ik aan een nieuwe tijd. Deze gebruik je om iemand om een gunst te vragen of iemand iets op te dragen. Een soort van ‘doe dit, doe dat’. Niet altijd even gemakkelijk maar begin het te leren.

Dinsdag had ik een hele vrije dag en dan ook nog helemaal alleen thuis. De rest van de familie kwam pas aan het eind van de middag thuis. Ik had dus de eer om voor mezelf te koken, brood was helaas niet aanwezig. Dus heb ik uiteindelijk maar een eitje gekookt en salade gemaakt. Blijft raar om in andermans huis te koken, hoe thuis je je er al voelt.
Verder zijn we naar een kinderdag verblijf geweest om te vragen of ik daar een buitenschoolse activiteit zou kunnen doen. Dit is helaas niet mogelijk doordat de school van de overheid is en die dit niet toe staat. Ook tango zat niet mee. Edith dacht namelijk dat ze wist waar het was maar had de straat en buurt namen verwisseld enja dan eindig je uiteindelijk wandelend door een oude buurt. Na veel vragen en bellen vonden we het uiteindelijk, maar waren we natuurlijk te laat. Volgende week beter..

Vandaag weer spaanse les en verder niet al te veel gedaan. Gre is weer terug vanuit Patagonie, dus die heeft mij al even helemaal jaloers gemaakt. Heb zoooooo’n zin in de zuid reis (ik heb me opgegeven voor de reis en het is bevestigd door de reisorganisatie). Nu alleen nog een toestemming van mijn gastouders en de rotary club hier.

Ik heb net goed nieuws gekregen. Een ander kinderdag verblijf hier in de buurt, zou het hardstikke leuk vinden als ik zou komen. Wat precies de bedoeling is weet ik nog niet maar na al het geen wat gisteren tegen zat, zit vandaag mee! Ik hou jullie op de hoogte.

Lieve mensen, zorg goed voor elkaar en tot snel,
Saludos y un beso grande
Annette

  • 01 Oktober 2010 - 07:39

    Mirjam:

    Hoi Annette,

    Ook wel eens goed een rustig weekje. Je wordt al een echt feestbeest, puf, pas half 7 in bed!!
    Zou leuk zijn als je bij het kinderdagverblijf kan werken.Dan ga je babyspaans leren, nooit weg.
    Fijn weekend!
    liefs

  • 03 Oktober 2010 - 20:38

    Coby En Jack:

    Wat een leuke foto's heb je weer op je picasaweb staan! We krijgen er echt zin in om dit ook met jou te gaan bekijken.
    Tot gauw!

  • 03 Oktober 2010 - 20:39

    Coby En Jack:

    Wat een leuke foto's heb je weer op je picasaweb staan! We krijgen er echt zin in om dit ook met jou te gaan bekijken.
    Tot gauw!

  • 04 Oktober 2010 - 20:27

    Greetje:

    Hoi Annette,
    Leuk hoor dat je in een kinderdagverblijf kan helpen/werken. Dat is je wel toevertrouwd!
    Ben trouwens benieuwd of ik deze reactie geplaatst krijg, want ik zie dat er 1-tje niet geplaatst is (ging over de zuurkool, kon je eventueel spekjes en/of stukjes appels erbij doen.)Ik heb vast iets niet goed gedaan.
    Liefs HGNJP

  • 04 Oktober 2010 - 22:45

    Emma Iedema:

    Annette! Leuk verhaal, lekker weekje:) hey ga jij de Zuidreis 9 november doen? Want wij hier in het zuiden gaan hem ook doen, en ik vertrek 9 november! Dus doen we m dan samen denk je?!

  • 05 Oktober 2010 - 08:56

    Fred Janknegt:

    Dag Annette,

    Het blijft leuk om je te volgen. Ik heb de indruik dat je inmiddels aardig bent ingeburgerd. Ik blijf benieuwd naar je activiteiten en mocht je Flor weer tegenkomen. Doe haar onze groeten
    Veel plezier in deze leerzame periode.

  • 06 Oktober 2010 - 17:07

    Gerard En Connie:

    Hoi Annette,

    Wat jammer dat je af en toe verveel maar nu je in het kinderdagverblijf wat ksn helpen dan ben tenminsten lekker bezig.
    Zeg erg leuk dat je naar Patagonie gaat dan zie je weer een ander gedeelte van Argentie.
    Veel plezier.

    Wij zijn blij met je uitgebreide resiverslagen.

  • 06 Oktober 2010 - 19:55

    Jeannet:

    ben er even voor gaan zitten ,eerst je laatste verslag gelezen en toen de fotos bekeken. wat een andere natuur ,geweldigmooi die bergen .je laat ons zo mooi meegenieten. we volgen je ,
    groetjes jeannet

  • 08 Oktober 2010 - 22:30

    Bas Straathof:

    heee annette!

    hier dan eindelijk een berichtje van mij!;)
    ik ben blij te horen dat het goed met je gaat en dat je het daar naar je zin hebt!
    ik heb net al je verhaaltjes even gelezen want was nog niet overal aan toe gekomen, heb het redelijk druk de laatste tijd.
    het klinkt allemaal echt heeeeel erg leuk wat je allemaal aan het doen bent daar.
    ook fijn dat je af en toe met je ouders en jacko kan skypen, dat is natuurlijk wel beter dan ze helemaal niet zien!

    misschien is het voor jou wel grappig te weten hoe laat het nu is.
    het is 0:30 am zaterdag 9 oktober, haha!

    xxxx bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: