Koekenbakster - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu Koekenbakster - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

Koekenbakster

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

08 Oktober 2010 | Argentinië, Córdoba

Wat gaat de tijd toch snel, voor je het weet zit je al 7 weken aan de andere kant van de Oceaan. En na mailtjes met vragen of ik nog wel leefde, vond ik het tijd worden voor een nieuw verhaal.

Toen de klas terug was, woensdag, zijn we ´s avonds naar de verjaardag van 1 van mn klasgenootjes geweest. Was van plan het niet te laat te maken maar dat is niet gelukt haha. De volgende ochtend was het helaas weer vroeg vanwege spaanse les.
Had me iets verslapen dus moest in 10 minuten, omkleden, eten en naar Spaanse les lopen. Gelukkig was Nicolas (mn gastvader) zo lief om me te brengen, dus ik was net op tijd.
Aangezien we vrij waren (het was Córdoba dag) zijn we gaan wandelen ten noorden van Carlos Paz. Erg leuk en gezellig, maar aan het eind waren we wel een beetje uitgeput. Op de terug weg hadden we echt het meest geweldige weggetje genomen. Deze ging door water en er zaten enorme kuilen in de weg. Ik kreeg er een beetje Dakar gevoel van. Maar onzo fiat heeft het allemaal overleefd en we zijn weer veilig thuis gekomen.

Vrijdags weer mijn eerste schooldag (na 2 weken). En ik verstond gewoon meer, kon de les redelijk volgen (1 van de 4) maar het is een vooruitgang. ´s Middags toen ik thuis kwam was Heleen (andere Nederlandse uitwisselings student) er al en hebben we samen met haar en nog wat andere vriendinnen van Tani en Gre (mijn gastzusjes) Truco gespeeld. Truco is hier een heel populair spelletje. Eerst begreep ik er niet al te veel van, maar denk nu wel dat ik het snap.
Zaterdag hebben we eerst een beetje uitgeslapen en aan het begin van de middag zijn we met zn vieren (Tani, Gre, Heleen en ik) vertrokken naar Córdoba centrum. Hier zijn we uiteindelijk naar de dierentuin geweest. Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, maar had het erg te doen met veel van die beesten. Na lekker wat gelopen te hebben en suikerspin en koekjes te hebben gekocht, was het al weer tijd om Heleen naar de bus te brengen.
Ook wij gingen met de bus terug maar hebben eerst nog een tussenstop gemaakt bij Oma (moeder van Nicolas) die vlakbij het centrum woont. Erg gezellig, lekker wat blaadjes gelezen en wat kwam ik daar tegen: het interview met prins Willem-Alexander en Maxima van een tijdje geleden. Natuurlijk in het spaans maar was wel leuk om te lezen.
’s Avonds hadden wij, Gre (jongste zusje) en ik, geen zin en puf meer om uit te gaan dus hebben we lekker een filmpje gekeken. Toen Tani en haar vriendinnen vertrokken om uit te gaan, trokken wij ons lekker terug in ons bedje.

Zondag was een heerlijke rustdag waarop we niet veel meer hebben gedaan dan genieten van de zon. Mn benen kunnen nog steeds aardig wat kleur gebruiken dus voor het eerst gingen de shorts aan. En daar lagen we dan lekker met zn 3tjes in onze bikini.

Maandag weer naar school, dus niet al te veel bijzonders. ’s Avonds had ik (eindelijk) mijn eerste Rotary meeting. Dus ’s middags nog snel even de rest van mijn presentatie vertaald (naar het spaans). En ’s avonds dus op naar de Rotary meeting. Het was een Asado bij een van de leden thuis. Dit bleek de vader te zijn van het meisje waarmee ik op een kamer had geslapen in het Orientation weekend. Zij wil graag naar de USA dus mogt daar vertellen waarom ze graag wou etc. Net zoals Tani moest en ik heb moeten doen in Nederland.
Het was vooral erg gezellig. Er waren niet veel mensen, de club is namelijk niet erg groot. Maar de Asado smaakte zeer goed! Presentatie had ik uiteindelijk niet nodig, ik mocht gewoon aan tafel wat vertellen over mezelf en over Nederland. Dit maakte alles wat gemakkelijker en daarna hebben we veel gepraat over alle verschillen. Vooral de man van mijn counselor had heel veel leuke en interessante verhalen. Het was dan ook lastig afscheid te nemen, hij bleef maar praten:P

Dinsdag weer school en ’s Avonds was het dan eindelijk zover..... Want wie Argentinië zegt, zegt: ..... (Voetbal, Maxima, Asado, Empanadas etc etc) Nee jongens ik bedoel TANGO. Dus als je dan eenmaal in Argentinië bent en je zoekt een buitenschoolse activiteit, waarom geen tango. Dus na de mislukking van afgelopen week, ging ik vol goede moed dinsdag avond richting mijn eerste Tango les. We moesten wel haasten aangezien school om 18.15 afgelopen is en mijn les om 18.30 begint. Maar na uiteindelijk 5 minuten te laat te zijn ging ik energievol de ruimte binnen. Na op mn beste Spaans uitgelegd te hebben dat ik een proef les kwam volgen werd ik naar de danszaal geleid. Hier even snel omgekleed en kon ik meteen aan de gang (de klas was al begonnen).
We begonnen met gewoon lopen, je denkt; eitje. Klopt totdat je allemaal mooie draaien met je voeten erbij mag maken terwijl je achteruit loopt. Uiteindelijk ging het best redelijk en mochten we in paren gaan dansen. Ik had de mazzel dat het niet alleen maar oude mensen waren (zoals me was verteld). Dus kon ik met een aardig uitziende man (jaar of 30) dansen. Hij begon vrolijk in het Spaans aanwijzingen te geven, maar hij praatte zo snel dat ik hem af en toe even moest vragen het te herhalen.
Anderhalf uur was pittiger dan ik dacht. Voelde ineens hele andere spieren in mn lichaam, maar na een goede cool down thuis heb ik mezelf spierpijn weten te besparen.
Na Tango mocht ik meteen door naar de verjaardag van een Klasgenootje (Juli). Erg gezellig en lekker Choripan (Broodje worst maar dan stukke lekkerder) gegeten en als toe een super heerlijke chocolade taart met als topping een soort mouse met nog meer chocolade.

Woensdagmiddag wou ik graag weer een keer koken. Ik kreeg namelijk al wat comentaar van mijn familie hier dat ik het nog maar 1x in 6 weken had gedaan. Dus had ik bedacht boterkoek te maken. Het begon allemaal perfect. Ik was samen met mn Moeder bezig en na de eerste 20 minuten in de oven zag hij er al aardig mooi uit. Nog even 5 minuten, geen probleem. En daarna nog 5 minuten voor de finishing touch. Nou die finishing touch kreeg ik, maar anders dan ik gehoopt had. Na 3 minuten rook ik namelijk wat.. Ja de boterkoek HELEMAAL zwart:O Ik kon wel huilen het was echt verschrikkelijk!!
Iedereen kon er om lachen behalve ik. Gelukkig smaakte hij nog best prima en hij was de volgende ochtend dan ook al op voordat ik wakker was.
Vandaag werd de dag van het Ras (aankomende maandag) alvast herdacht. Dus de hele school verzamelde zich. Er werden verhalen verteld en daarna werd de Argentijnse vlag binnengebracht. Dus werd het volkslied gespeeld en later nog andere liederen gezongen.
Vanavond gaan we weer uit en verder staan er voor het weekend nog niet al te veel plannen op het programma. Maandag (vrije dag) gaan we misschien weer naar Pilar (waar de andere Oma woont). Daar is dan namelijk een feest (details zullen later komen).

Gedeelte van de foto’s staan weer op Picasaweb (http://picasaweb.google.com/Dekker.Annette)

Dikke Kus Annette

  • 09 Oktober 2010 - 07:44

    Jacko:

    Annette,

    (eigenlijk meer voor de rest die dit leest:)
    Wat betreft de laatste alinia van dit weer zo lange verhaal waar ik maar niet doorheen kwam met lezen, boterkoek is iets wat hoog in het lijstje staat kwa familie-eer. Dit zwart laten worden kan, maar zorg dan dat er niemand in de buurt is en dat je dit voor jezelf houdt. Maar deze zwart laten bakken waar andere bijstaan, staat in deze familie zo ongeveer op, dat je niet meer thuis hoeft te komen. Het is dus maar goed dat ze voor de komende tijd onderdak heeft. Annette heeft zichzelf wel weer even te bewijzen tegenover de Dekkers!

    Dus Annette, zoals ik je persoonlijk ook verteld hebt: Succes aan de andere kant van de plas en tot je volgende bericht!

    Jacko

  • 09 Oktober 2010 - 16:37

    Gerard En Connie:

    Hoi Annette,

    Wat een blunder he met die boterkoek, gewoon over doen, misschien was die oven te heet.
    En anders een appeltaart op z'n Hollands dat is ook lekker en je wordt er niet zo dik van.
    De aanhouder wint.
    Zeg leuk dat je de tango leert als je het goed doet dan mag je ook wel zo'n jurk met zo'n roesjes sleep dragen.
    Lijkt me wel wat voor je, of toch maar niet?
    Een dikke klus terug en tot de volgende keer.

  • 09 Oktober 2010 - 19:07

    Tante Yvonne:

    Ola Annette, zo te zien heb je het wel naar je zin en doe je veel. Geniet er maar lekker van. Hier in Nederland is het ook mooi weer maar 17-18 graden maar het wordt binnenkort kouder. Skype je nog wel eens met je vader of moeder? Mij kan je als je dat wilt vinden via yvonne542009@live.nl op Skype. Adios, tante Yvonne en neven Roy en Danny

  • 10 Oktober 2010 - 12:45

    Jacko:

    He Annette, Ik zit net op picasa te kijken, maar ik mis nog 2 foto's die ik wel in de mail heb gezien. Iedereen is er hartstikke benieuwd naar. Zet je ze er nog even op.
    Jacko

  • 10 Oktober 2010 - 17:54

    Loes, Anneke En Jan:

    Hee Annette,

    We hebben net met Loes meegelezen op je blog en de foto's bekeken. Hartstikke leuk allemaal. We wensen je nog veel plezier en een goede tijd.

  • 14 Oktober 2010 - 16:00

    Anouk:

    hey annette!
    ik vind het altijd erg leuk om je verhalen te lezen. Zo te zien heb je het daar erg naar je zin en gaat alles goed!!
    Nou hier is dronten is veel gebeurt, maar dat mail ik wel een keer! ik mis je wel hoor!
    Dikke kus

  • 17 Oktober 2010 - 13:22

    Oma:

    ik wil skypen,waar ben jij?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: