2 Maanden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu 2 Maanden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Annette Dekker - WaarBenJij.nu

2 Maanden

Door: Annette Dekker

Blijf op de hoogte en volg Annette

21 Oktober 2010 | Argentinië, Córdoba

2 Maanden, wouw wat gaat de tijd toch hard! In al die tijd veel mailtjes ontvangen en daar wil ik iedereen graag voor bedanken! Erg leuk, het spijt me dat ik niet altijd alle (even snel) kan beantwoorden. Ik hoop dat jullie het begrijpen, ben best druk en heb ook niet altijd de toegang tot internet. Ik lees ze wel allemaal en het is erg fijn te horen wat er allemaal in Nederland gebeurt.

In de afgelopen weken zijn me wat meer dingen duidelijk geworden over de rest van de tijd dat ik hier ben. Zo blijf ik niet alleen in deze familie voor het hele jaar, zoals eerst voorspeld. Maar ga ik als ik Zomervakantie heb, eind December, naar Villa Giardino om bij Flor in huis te wonen. Hier zal ik ook heel Januari zijn ergens in Februari zal ik terugkeren naar Córdoba. Daar zal ik of weer voor een paar weken naar deze familie gaan of naar een nieuwe familie. Voor deze nieuwe familie zijn 4 opties. Ik heb nog geen van hen ontmoet, maar heb wel gehoord dat 2 van hen op dit moment een andere uitwisselingsstudente in huis hebben. Het hangt van de familie en Rotary af of ik daarna nog een keer wissel van familie. Maar het is fijn nu al wat meer te weten over de komende maaden en ik ben erg benieuwd naar de andere gezinnen.

Er zijn al weer 2 weekenden verstreken sinds mijn vorige weblog. Dus genoeg gebeurt. Door de weeks gebeuren niet al te spannende dingen. Vaak gewoon school en na al die weken school, vond ik het nu toch wel echt een keer tijd worden om mijn vakken te kiezen die ik wou volgen. Engels en wiskunde waren de enigste vakken die ik echt volgde voor de rest van de vakken was het meer wanneer ik het begreep of wanneer ik zin had of niets anders te doen had mocht ik meedoen, maar toetsen maken is me nooit gelukt. De vakken die ik gekozen heb zijn:
- Engels (level van havo 3..)
- Wiskunde (über makkelijk, ik heb zelfs al mensen uit mogen leggen hoe het werkt)
- Economie (Enigste probleem is de taal..)
- Aardrijkskunde (tot nu toe alleen nog maar presentaties)
- Etica (Top lerares, die vooral houd van gezellig praten over haar vak, ben beniewd naar de toetsen..)
Dit zijn de vakken die ik dus echt ga volgen en de toetsen van ga maken, verder zit ik bij alle andere klassen er gewoon bij en als ik het begrijp mag ik luisteren, maar niets verplicht en vooral niemand afleiden werd me gezegd..

Vorig weekend zijn we Vrijdags naar het verjaardags feestje van een klasgenootje geweest. Onwijs gezellig, veel gepraat en nieuwe vrienden gemaakt. We wilde graag om 3 uur nog doorgaan naar een ander feest, maar het grootste gedeelte van de groep had geen geld meer over dus zijn we maar in dit huis gebleven en om 6 uur gingen we naar huis. De volgende ochtend vroeg eruit om te proberen te skypen, maar het internet op mijn pc doet het niet dus ging dat niet door. Dus ben ik maar weer lekker ben bedje in gekropen om er pas om half 2 uit te komen. Een uurtje later vertrokken we naar het kinderfeestje van een nichtje van een vriendin om daar 30 gillende 7 jarige mooi te maken met nagellak, make-up en haarspeldjes. We waren alle bek af aan het eind van de dag, dus hebben we lekker de tv aangezet en zijn er niet meer voor weggeweest.
Zondag gingen we eten in Pilar bij de familie. Dit keer een soort Asado maar dan van lam. Erg gezellig. ’s Avonds hadden we een verkleedfeest van de Toneelclub waar Tani en Gre lid van waren. Ik ging als Arabier, Tani als Pop en Gre als Indiaan. Ook nu weer een hele gezellige avond gehad.

Maandag waren we vrij aangezien het de dag van het Ras was. (Ze kennen hier echt niet normaal veel dagen, waarop iedereen vrij is. Je hoort mij niet klagen, al was dit helaas de laatste tot aan de Zomervakantie die 17 December begint). De hele dag he-le-maal niets gedaan. Veel uitgerust, maar zo’n dagje kon ik wel even gebruiken.

Verder dinsdag weer naar Tango les geweest. Gaat al iets beter, maar ben en blijf gewoon niet echt een danser haha.

Woensdag was een nette dag.. veel regen zelfs zoveel dat toen we in de klas zaten een aantal leerlingen ineens gedrup voelde. Wat bleek zat een gat in het dak en die werd steeds groter, prullenbakken eronder en de leraren probeerde de les weer te vervolgen. Niet erg gelukt, zeker niet nadat het aan de andere kant van de klas ook nog eens naar binnen kwam. Dit alles zegt een beetje wat over de staat van het school gebouw.

Donderdag hardgelopen met Tani, Gre en Mica (vriendin van Tani). Erg gezellig, maar we zijn best ver gegaan dus ’s later die avond waren we uitgeput.

Afgelopen weekend heb ik doorgebracht in Villa Giardino. Flor was te druk met alle studie, dus ben ik zaterdagochtend alleen met de bus vertrokken. Villa Giardino ligt zo’n 85km ten noorden van Córdoba, dit betekend 2 uur in de bus. De tijd ging erg snel, maar was blij dat ik uit die bus was aangezien mijn buurman me nog al interessant vond. Hij was zelf al een aantal keer naar Nederland geweest, maar dan alleen voor Amsterdam oftewel de cofeeshops. Dus hij had een geweldige tijd gehad in Nederland.

In Villa Giardino ging ik meteen samen met Jose (vader van Flor) en Anto (zus van Flor) naar het nieuwe winkeltje, wat ze recent geopend hadden. Hier verkopen ze allerlei ontzettend leuke Regionale spulletjes. Al snel was het tijd om te gaan eten en daarna werd er siesta gehouden. Ik kan er nog steeds geen houden dus heb ik met Flors kleine broertje Matteo film gekeken. Na de siesta was het weer tijd om de winkel te openen. Hier hebben we een mate gedronken en daarna ging ik met Anto en haar vriend naar La Falda om daar inkopen te doen voor de winkel en een cadeau te kopen voor Marcela.
Zondag was het namelijk Moederdag, dus ik had al heel lief aan Jacko gemaild om een cadeau te kopen voor Mama en vooral niet te vergeten een ontbijtje op bed te geven. Maar wat blijkt deze dag blijkt toch niet zo internationaal te zijn als ik dacht.. Maar alsnog voor alle moeders in Nederland: Fijne Moederdag!
Vanwege moederdag was het zaterdag best druk in de winkels en op straat, iedereen wou toch nog even snel een last-minute moederdagcadeau kopen. Na uiteindelijk pas om 10 uur de winkel te sluiten, hebben we een pizza en empanadas gehaald en op Mateo’s aanraden ook wat ‘lengua’ van de Koe. Dan vraag je je natuurlijk af wat dat is.. dat is de Tong van een Koe. Ik heb het geproefd, was nog best lekker maar daarna toch bedankt aangezien het idee erbij me niet helemaal aanstond.

Zondag waren Jose en Marcela al vroeg op om de winkel te openen dus was ik alleen met Mateo en mocht ik hem helpen met aankleden en zn ontbijt klaarmaken. Na met Opa en Oma geskyped te hebben en later nog even met Jacko werd het tijd om nog even naar de winkel te gaan en daarna door naar een Asado met vrienden van de familie. Hier de plant overhandigd aan Marcela die ik de vorige dag had gekocht.
De Asado was echt op een super mooie plek. Een soort bloemen en plantentuin (een grote achtertuin voor de meeste Nederlanders met veel planten). Erg mooi om al die mooie kleuren groen te zien. Onder het genot van een mooi uitzicht en een lekkere Asado gegeten en als toe hadden we een verrukkelijke ananastaart. Om 5 uur werd het toch echt weer tijd om de winkel te openen. En om 7 uur moest ik helaas al weer vertrekken.

Maandag ochend weer gewoon Spaanse les. Nieuwe lerares, waarmee ik het hele uur alleen maar gepraat hebt in het spaans. Ondanks dat het alleen maar praten toch weer wat geleerd. Na de les werd ik voorgesteld aan een vrouw die ook uit Nederland bleek te komen. Even Nederlands gepraat en we gaan woensdagavond waarschijnlijk gezellig wat eten of drinken.

Dinsdag begon school pas om kwart voor 3, dus heb ik de hele ochtend vrij gehad. Ik heb mn kamer even opgeruimd en verder mn mail weer deels bijgewerkt en weer wat bijgepraat en gelezen over de stand van zaken in Nederland.
School was niet heel bijzonder, ze hadden weer een toets, dus mocht ik weer lekker buiten van het weer genieten, erg nuttig. Na school snel haasten om op tijd te zijn bij Tangoles. Hier gingen we nu Merengue dansen. Ik moet zeggen dat ik dit leuker vind dan de tango. Iets sneller ritme en iets gemakkelijker te dansen. Weet nog niet of ik het ga vervolgen maar ga nu 2 weken weg dus kan ik erover nadenken.

Ik ga namelijk, zoals ik eerder al wel genoemd had, op reis naar het zuiden van Argentinië (Patagonië). Ik vertrek vrijdag middag om half 3. We gaan vanuit Córdoba eerst naar Puerto Madryn om daar de walvissen en pinguins te bekijken. Daarna naar Calafate (binnenlandse Glacier), Ushuaia (Helemaal in het zuiden en daar naar Tierra del Fuego), Bariloche en San Martin de Andes. De details komen natuurlijk als ik terug ben. Bereid je alvast voor want dat zal waarschijnlijk geen kort verslag zijn haha.

En woensdag ben ik uit eten geweest met de Nederlandse wie ik op mijn cursus had ontmoet. Eerst wat door het centrum gelopen en daarna lekker wat gegeten bij de Italiaan. Het was heerlijk om weer in het Nederlands te praten! We hebben het erg gezellig gehad en hoop haar voor dat ze gaat reizen door Argentinië nog een keer te zien / wat af te spreken!

Lieve iedereen, fijne herfstvakantie!
Tot snel!

Dikke kus Annette

  • 21 Oktober 2010 - 16:05

    Tiny Van Der Laan:

    zo Annette, het is weer eens tijd dat ik jouw weer eens schrijf, ik lees steeds met veel aandacht jouw verhalen, want je schrijft het heel leuk hoor,en zo te horen doe je toch heel veel daar, en een feestje laat je je neus ook niet voorbij gaan, nou je hebt gelijk hoor, leef je maar uit, daar heb je de leeftijd voor, nou die Merenque is ook heel leuk om te leren, en je kan je eigen fantasie er ook in gooien, de Tango is wel een stijlvolle dans, nu nog een leuke argentijn en je danst de sterren van de hemel, oh, nee, je zou niet verliefd worden, dat was ik bijna vergeten, grapje.
    groetjes van Tiny en Jos.

  • 23 Oktober 2010 - 14:04

    Gerard En Connie:

    Hoi Annette,

    Het was weer een lang verslag van je belevenissen maar wel boeiend en erg leuk om te lezen.
    Je bent nu wel op reis maar toch een kleine reaktie dan heb je wat de lezen als je terug bent.
    Het is wel een vol programma wat jullie de komende dagen hebben.
    Maar toch wel spannend wij kijken al weer uit naar je verslag hierover.
    Wij hopen dat je veel foto's neemt dan kunnen wij ook wat van Argentie zien.
    Groetjes, en een knuffel van ons.


  • 26 Oktober 2010 - 17:11

    Eelco En Jacqueline:

    Als je dit leest ben je terug van de mini rondreis. Ik kan wel raden dat het fantastisch geweest is. De indrukken die je opschrijft, zijn leuk om te lezen en zo blijven we op de hoogte. Door een vriendin ben ik nu op skype bereikbaar en wat leuk dat we elkaar afgelopen vrijdag gevonden hebben. Intussen hebben we ook een webcam dus we hopen je een keer te spreken en natuurlijk te zien.
    Groeten en tot horens, ziens etc.

  • 09 November 2010 - 19:11

    RIANCO:

    Hoi
    Wat een belevenissen daar.
    Heb je hun bebogeen (Dulce de leche) al op je brood gesmeerd?
    Lekker!
    Geniet nog van het argentijnse leven, het is hier "gewoon hollands".
    groetjes RIANCO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 29312

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 03 Maart 2014

Argentinië-Brazilië

19 Augustus 2010 - 15 Juli 2011

jaaruitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: